Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sammanfoga tre bilder till en.

Produkter
(logga in för att koppla)

Jenny_Larsson

Avslutat medlemskap
Jag har fotat några/någon lokal/bostad och har hört att man skall ta typ 3 olika exponeringar för att sedan sammanfoga dessa i typ Photoshop. Jag har testat att googla detta men jag hittar inget som förklarar hur man gör.

Någon här som vet hur man gör?
 

Jenny_Larsson

Avslutat medlemskap
Testa Googla På HDR. //staffan
Staffan, jag köpte typ Aurora HDR, men jag fattar inte hur man gör. Laddar jag in tre bilder med olika exponeringar så ser det bilderna ut som HDR bilder och det är inte det jag därute efter. Kan förklara lite mer vad jag vill! När jag fotar typ en lägenhet eller lokal och det finns typ fönster i lokalen, dessa blir ju överexponerade. Jag tar typ 2 bilder mot den del av lokalen som har fönster, en bild med exponering som stämmer med övriga lokalen och ett foto där jag underexponerar väggen som har fönster så att fönstren ser bra ut, dessa 2 bilder läser jag sedan in i Photoshop som smarta objekt och markera ex: fönstret för att sedan ersätta det ena fönstret med det andra (hoppas ni fattar vad jag menar)
 

iSolen.se

Guest
Jag har fotat några/någon lokal/bostad och har hört att man skall ta typ 3 olika exponeringar för att sedan sammanfoga dessa i typ Photoshop. Jag har testat att googla detta men jag hittar inget som förklarar hur man gör.

Någon här som vet hur man gör?
Lägg in de tre bilderna som tre lager i photoshop. Markera alla tre lagren och välj Edit/Auto-Align för att få dem rakt över varandra.

Sen använder du vanlig mask för att blanda.

HDR ser onaturligt ut men funkar också, jag skulle dock inte vilja ha en mäklarbild med HDR-stil.
 

erdeljan

Aktiv medlem
Googla bracketing

Gör som kollega säger att du kör align och sedan använda mask i respektive lager.

Lycka till
 

RickErik

Aktiv medlem
Jag har fotat några/någon lokal/bostad och har hört att man skall ta typ 3 olika exponeringar för att sedan sammanfoga dessa i typ Photoshop. Jag har testat att googla detta men jag hittar inget som förklarar hur man gör.

Någon här som vet hur man gör?
ta dina exponeringar och öppna dem i Camera Raw. Markera dina bilder, högerklicka och välj merge to HDR. Du får ett bra resultat av CR!
 
ANNONS