Annons

Kontrollerat omgivningsljus

Produkter
(logga in för att koppla)

aasaboe

Aktiv medlem
Jag hittade ett svar från Stefan i en annan tråd om vem som är generalagent för Just Normlicht, Network Innovation. De har en webshop där man kan beställa även enstaka rör, http://www.ni.se/1.0.1.0/11/1/?group=prod_prod_grp-s1/300&pager_0_16=2

36W går då på 305:- plus moms, 380 kr/st styvt. Om man beställer 10st får man dem för 1755:- plus moms, runt 220 kr/st.

Jag kan köpa Philips Graphica-rören för knappt 90:-/st om jag köper enstaka.

Jag som liten stackars amatör gör ju inte av med så många, så det är enstakaköp som gäller för mig. Jag får då fyra Philips för lägre pris än ett Just Normlicht.

Är skillnaden så stor att det motiverar prisskillnaden för mig som enkel amatör? Jag har en bra skärm (Eizo), kalibrator, numera grått rum enligt "reglementet" och bara det gör en väldig skillnad mot tidigare förhållanden med vad som nog i sammanhanget kan kallas katastrofal omgivning ;-). Jag tycker inte att Philipsrören skulle tippa hela upplägget. Eller?

Jag tror att det för enkelhetens och plånbokens skull lutar åt Philips...
 

stefohl

Aktiv medlem
De säljs av de flesta Yrkesfotobutiker. Det är samma företag som distribuerar Epsons proffsskrivare som distribuerar Just Normlicht.
 

stefohl

Aktiv medlem
Är skillnaden så stor att det motiverar prisskillnaden för mig som enkel amatör? Jag har en bra skärm (Eizo), kalibrator, numera grått rum enligt "reglementet" och bara det gör en väldig skillnad mot tidigare förhållanden med vad som nog i sammanhanget kan kallas katastrofal omgivning ;-). Jag tycker inte att Philipsrören skulle tippa hela upplägget. Eller?

Jag tror att det för enkelhetens och plånbokens skull lutar åt Philips...
Tror inte att skillnaden blir så stor. Blanda dock inte rör från olika tillverkare, för även om de ser ut ha samma specer kan de skilja sig åt en hel del.
 

aasaboe

Aktiv medlem
Tror inte att skillnaden blir så stor. Blanda dock inte rör från olika tillverkare, för även om de ser ut ha samma specer kan de skilja sig åt en hel del.
Tack Stefan!
Det fick bli Philips Graphica eftersom jag behöver alltihop snabbt, elektrikern skulle egentligen ha kopplat in det här i dag. Nu kan å andra sidan golvläggarna jobba fritt ;-) Och nej, ingen blandning av fabrikat, det blir samma överallt i det rummet.

Pris och lättillgänglighet hade också stor del i beslutet. Nu blir det spännande i nästa vecka!
 
ANNONS