Annons

Köpa nysläppt kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

horvendile

Aktiv medlem
Hej!
Ska man tro rykteskvarnarna kommer Nikon släppa sin D850 (motsv) väldigt snart, och det verkar troligt att jag kommer köpa en.
När jag tittar på historiska priser på Prisjakt verkar det som om det initiala priset på de lite dyrare kamerorna ligger stabilt ganska länge innan det börjar sjunka, så att vänta tre-fyra månader på prisnedgång kan vara lönlöst.
Men det händer ju att återförsäljare i stället för att sänka priset slänger med diverse mer eller mindre åtråvärda grejer, typ batterigrepp och sådant. Har ni någon känsla för ungefär hur fort sådant brukar dyka upp på nyare produkter?

Hårda data är förstås bättre än känsla, men... jag tar vad som finns!
 

revox

Aktiv medlem
Jag köpte canon 7d mk2 och 5d mk4 när dom släpptes. Tyckte inte att det dröjde speciellt länge innan vissa affärer körde kampanjer med ganska mycket lägre pris, t.ex. över en helg.
Nu kommer jag tyvärr inte ihåg datum o.s.v. men jag känner mig fortfarande lite bitter över att jag inte kunde hålla mig från att beställa direkt... :)
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Cyberphoto gav ju ganska snabbt 10 000 i rabatt på 1DX MkII om du skickade in ett fungerande objektiv eller kamerahus, sen om det var något gammalt bös från byrålådan för en hundralapp spelade ingen roll.
 

unoengborg

Aktiv medlem
Pris är ju en sak, men jag hade nog varit mer orolig för barnsjukdomar som olja på sensorn eller skumma ljusläckage. Bättre låta någon annan prova först
 

horvendile

Aktiv medlem
Pris är ju en sak, men jag hade nog varit mer orolig för barnsjukdomar som olja på sensorn eller skumma ljusläckage. Bättre låta någon annan prova först
Jag har tänkt på det, men dels har de väl haft ett par släpp nu utan några större problem, och dels... jag kommer ha kvar min D800 som kan fortsätta fungera om det visar sig att kameran måste lämnas in för någon åtgärd.

Men det är inte omöjligt att någon annan kommer få prova först oaktat vad jag vill. Jag blir inte förvånad om kameran kostar så mycket att jag helt enkelt inte har råd än på ett tag. Men hoppas går ju.

(Obs att jag nu räknar med att specarna uppfyller mina önskningar, men det är en glädje jag gärna tar ut i förskott.)
 
ANNONS