Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vrida bilder i digital ram

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars Henriksson

Ny medlem
Har köpt en digital fotoram (Rollei Degas DPF 100) som present och har problem med att visa bilderna rättvända när den kör bildspel. De flesta av bilder jag tagit på högkant visas så att de fyller skärmen, vridna 90 grader men jag vill alltså ha dem på högkant. Detta går att göra med hjälp av fjärrkontrollen när bilden visas men när den återkommer är den vriden igen. Det konstiga är att vissa bilder visas på högkant men inte de flesta. Tacksam för tips om hur detta kan lösas.
 

b1967

Aktiv medlem
Visas bilden rättvänd när du kollar på den i datorn? Om den inte gör det kan du vrida den i bildvisaren så kommer den nog också att visas rätt i ramen.
Men om de visas rättvända i datorn har jag ingen idé om vad du skall göra, då tycker man det borde bli rätt även i ramen.
 
ANNONS