Annons

Oly 3030 > USB > Win2k

Produkter
(logga in för att koppla)

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jag lyckas inte få ovanstående kombination att fungera. Har suttit och svurit hela eftermiddagen.

Windows upptäcker kameran när jag slår på den, men den accepterar inte några drivrutiner. Då har jag provat med allt jag har på cd och allt jag hittat på nätet.

Jag har en cd med drivrutiner. På den har jag något som heter Camedia Suite. På nätet verkar dock de flesta snacka om något som heter Camedia Master. Är det den programvaran jag måste ha eller? Olympus webbplats är ju sådär hjälpsam...

Vore gôtt om det fanns någon här som redan gått igenom detta.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Finns inget där som funkar. Och ja, det behövs drivrutiner med USB också. Det är bara det att de ofta finns medskickade i Windows så man inte märker något. Dock ej dessa.
 

KanonCanon

Aktiv medlem
Jag har kollat lite på detta och drivrutinerna till 2000 finns med i packen.

Du bör installera Camedia Master först!
Pröv sedan att koppla in din kamera och leta upp drivrutinen på CD.

Det är genom Camedia master du sedan hämtar dina bilder.

Har ingen erfarenhet själv av kameran men pröv och se om det hjälper.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Suck. Det är förmodligen nån kollega som sitter på Camedia Master-skivan. Jag får springa runt och leta.

Varför lägger inte tillverkarna ut all mjukvara på nätet? De kan ju inte förlora intäkter på det eftersom grejerna bara funkar ihop med speciell hårdvara. Däremot kan de ju säkert slippa massa supportsamtal... Jaja, jag brukar försöka undvika det där telefonköandet i det längsta.
 

KanonCanon

Aktiv medlem
Helt riktigt att tillverkarna är lite slöa på detta.

Men fakta är att det är ganska ekonomiskt (men dumt) att anställa 1 person som sitter och svarar på 150,000 telefonsamtal om dagen.
De flesta kunder har naturligtvis inte tid att vänta 14 timmar på att få svar och försöker istället lösa problemet själv! :(

Oftast finns svaret på många frågor i manualen.. men jag tippar att du inte har haft tid att läsa den ordentligt.. hehe.. :p
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Peter_o skrev:
Oftast finns svaret på många frågor i manualen.. men jag tippar att du inte har haft tid att läsa den ordentligt.. hehe.. :p /QUOTE]Hehe, det undviker man ju in i det sista. Liksom att fråga efter vägen när man kört vilse. Men jag har faktiskt kommit till det stadium att jag tagit fram manualen nu, och inte heller den verkar ge något. Får se om jag hittar masterskivan, alla mina kolleger sitter bara och tjôtar i tfn hela tiden.
 

Jeppe

Aktiv medlem
Tror nog att kameran funkar i XP utan drivisar... Det gjorde t.ex. min USB skrivare....

Du får väl uppgradera till XP iom du inte får rätt på det ;)
 
ANNONS