Annons

Pentax över axeln

Bofoto2

Aktiv medlem
Q7

Åkte ju ner till Photokina för ett tag sen, blev 389 mil med alla kringelkrokar...
Så det blev en del bilder, men inte så många som jag hoppades på.
Svängde in tilli Hornborgarn, men var där mitt på dan. Det var knölsvan och gäss på håll, ganska tråkigt alltså. Men lyckades fånga en Årta? med Pentax Q7 och F300/4,5 mots. 1400mm.
Åkte över sundet från Helsingborg där en båt stirrade på mig.
Jag tog även färja över Elbe som fraktbåtarna använder ner till Hamburg, stannade före och plåtade får och käkade fiskmacka.
 

Bilagor

Bofoto2

Aktiv medlem
Många fina natur och miljöbilder från er alla här ovan.

Din årta är nog en enkelbeckasin, i alla fall i mina ögon ;-)

Verkar vara en bra och smidig kombo Q7 /FA300.

//Lars
Tackar.
Använde Q7 utan stativ men med stöd, knepigt med manuell fokus i det här fallet, svårt att se om fågeln eller gräset var i fokus. Använde Gimp (ordinarie PC trasig) som jag är ovan med och det blev en del överskärpning.
Tog en bild på fri hand med Q7 o F300 som är nästan skarp, men det blir mycket för SR (skakreduceringen) med så mycket brännvidd.
Skickar med en bild till från Photokina med Q7 och tror det var normalzoomen.
 

Bilagor

Bofoto2

Aktiv medlem
Gillar den sista där Bo Erik, det ser ut som en målning, underbart träd.

Här är lite djurliv på senhösten.
Tackar. Kopparödla är det inte varje man ser, bra fångat.
Jag sjatar på om min Photokina resa, här med K3 och DA21 på gamal och lite nyare dörr på ett vandrarhem i Västmanland.
En bild(DA35 makro) från stället jag bor på varje gång i Köln, köket med 2 kylskåp, en tvättmaskin och en spis, men ingen fläkt....
Tittade in på Gregor foto(DA35) och provade DA200 med 1,4X konvertern, skarpt men CA i högdagrar i krom.
Provade DA560, inte så tung men ett stadigt stativ skadar inte, bilden här kanske är Pablo Picassos brorsa?
 

Bilagor

ANNONS