Annons

Handlat från Smifu? (Nya Zeeland)

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik såklart

Aktiv medlem
Jag brukar kolla priser på prisjakt och ser nu en kamera som säljs till attraktivt pris på Smifu, dock finns dem på Nya Zeeland! Kikade på nikon d750, kostar ca 21.000kr hemma, där 15850kr ex. frakt. Har dock inte dubbelkontrollerat om priset är korrekt på deras sajt (beroende också på vad valutan är på min bank)

Känns halvkul beställa en vara från andra sidan jordklotet, men vet man att det funkar bra så kanske det blir en order. Hittar ingen info när jag googlar. Nackdelen som jag ser är om firman inte är en auktoriserad Nikon återförsäljare utan har själva importerat varan, då har jag förstått att världsgarantin inte gäller.
 

joakim d

Aktiv medlem
Med frakt och tull lär det väl inte bli så mycket billigare ändå, varför riskera så mycket pengar för att tjäna lite grann. Förövrigt så är Nya Zeeland aldrig ett land man hör talas om när det diskuteras att köpa utrusntning utomlands, det säger nu något.

Köp från ett ställe du känner till och köp från ett land där du förstår vad totalkostnaden blir med moms, frakt och tull, det hade jag gjort i alla fall.
 
ANNONS