Annons

Guldkorn i skåne

Produkter
(logga in för att koppla)

FilipAhlander

Aktiv medlem
Börjar få dåligt samvete - min alltför dyra kamera har använts på tok för lite senaste månaderna. Sälja den finns inte på kartan eftersom den är så underbar! Jag har tiden så jag tänkte börja ge mig ut minst en dag i veckan på någon spektakulär utflykt.

Fördel är om era guldkorn ligger längsmed västkusten.

Tre återkommande favoritställen som jag ska ge mig ut till är:
(H?)ven, nu mot våren kan man få rätt spektakulära och vackra bilder där! Dessutom bjuder Hven på en underbar dagsutflykt medelst de cyklar som finns att hyra!
Hilleshögs dalar, Parkera bilen nedanför lill-olas stugby och du har en fin vandringstur på några timmar med spektakulär havsutsikt.
Kopparhatten, innan träden har fått för mycket löv har man gott om ljus här! Vid rätt tider får man riktigt fräcka skuggor från alla träd som står i sluttningarna!

Rent spontant kommer jag på dessa tre. Men det vore roligt med lite variation!
Dela gärna med er av era guldkorn! :)
 

vaktmästaren

Aktiv medlem
Börjar få dåligt samvete - min alltför dyra kamera har använts på tok för lite senaste månaderna. Sälja den finns inte på kartan eftersom den är så underbar! Jag har tiden så jag tänkte börja ge mig ut minst en dag i veckan på någon spektakulär utflykt.

Fördel är om era guldkorn ligger längsmed västkusten.

Tre återkommande favoritställen som jag ska ge mig ut till är:
(H?)ven, nu mot våren kan man få rätt spektakulära och vackra bilder där! Dessutom bjuder Hven på en underbar dagsutflykt medelst de cyklar som finns att hyra!
Hilleshögs dalar, Parkera bilen nedanför lill-olas stugby och du har en fin vandringstur på några timmar med spektakulär havsutsikt.
Kopparhatten, innan träden har fått för mycket löv har man gott om ljus här! Vid rätt tider får man riktigt fräcka skuggor från alla träd som står i sluttningarna!

Rent spontant kommer jag på dessa tre. Men det vore roligt med lite variation!
Dela gärna med er av era guldkorn! :)
Ett av mina egna guldkorn är Lernacken med Öresundsbroens (!) svenska landfäste. Hela området bjuder på många fina fotomotiv. Inte att förglömma området söder om broen (!) med de fantastiska strandängarna vid Bunkeflo. Erbjuder fantastiska motiv, både uppifrån Lernacken eller om man gör sig "besväret" att gå ner och vandra runt på ängarna!
Glöm inte heller bort V Hamnen med Torson!
 

casting

Aktiv medlem
Längre norrut har du ju Kullen och Hovs hallar. Sen beror det ju på vad du gillar att fotografera. Är det bara landskap eller ska du fota annat också?
 

cecber

Aktiv medlem
Dalby söderskog...

... är fantastisk så här års med vitsippsblomningen! Skynda, skynda!

Sen finns ju Falsterbo om du är intresserad av fåglar!
 

FilipAhlander

Aktiv medlem
Tack för alla förslag! Letar främst efter natur, har inga stora fågelobjektiv så det är inget jag tänker ge mig på!

Mvh Filip
 

Saxtorp

Aktiv medlem
Ta en sväng till fyledalen .. hur vackert som helst.. eller kanske en sväng på grusvägarna runt Häckeberga.
Blentarp och sövdesjön.. är osse fint.....
 

vaktmästaren

Aktiv medlem
Visserligen var ditt önskemål "utmed västkusten". Mitt första förslag ligger på västkusten, men eftersom andra svarare nästan så gott som totalt undvikit västkusten, så gör också jag en avstickare. Till ostkusten och där Haväng och Ravlunda! ;-)
 
ANNONS