Annons

Weebly som webbhotell

Produkter
(logga in för att koppla)

JaninaSW

Medlem
Hej! Det har nu blivit dags för mig att skapa en hemsida då jag börjat fota mer än bara vänner och familj och det börjar bli efterfrågat. Jag har tidigare använt mig av weebly för blogg och tänkte att det kan vara smidigt att använda de för hemsida med.

Min fråga är nu, är det någon som har erfarenhet av weebly och som rekommenderar det? Eller har någon bättre förslag? Måste kunna ladda upp stort antal bilder och jag vill ha mallarna klara då jag vill fokusera på fotona istället för kodning.

Juste, en till sak, mest som parentes, vet någon om det är möjligt att lägga upp album med lösen? Så om man ska sälja bilder att kunden kan gå in i ett privat album med lösen och bara ladda ner bilderna? Eller blir kvalitén dålig då? Bara en idé jag har :)

Tack! :)
 

b1967

Aktiv medlem
Hej! Det har nu blivit dags för mig att skapa en hemsida då jag börjat fota mer än bara vänner och familj och det börjar bli efterfrågat. Jag har tidigare använt mig av weebly för blogg och tänkte att det kan vara smidigt att använda de för hemsida med.

Min fråga är nu, är det någon som har erfarenhet av weebly och som rekommenderar det? Eller har någon bättre förslag? Måste kunna ladda upp stort antal bilder och jag vill ha mallarna klara då jag vill fokusera på fotona istället för kodning.

Juste, en till sak, mest som parentes, vet någon om det är möjligt att lägga upp album med lösen? Så om man ska sälja bilder att kunden kan gå in i ett privat album med lösen och bara ladda ner bilderna? Eller blir kvalitén dålig då? Bara en idé jag har :)

Tack! :)
Att lägga upp bilder som bara de du vill vissa skall kunna komma åt kan du göra via någon molnlagringstjänst.
T.ex. på box.com.
Där kan du skapa mappar som är privata men som du sen kan dela ut länk till med eller utan lösen. Jag har också för mig att du kan sätta en gräns på hur många gånger filerna du lägger där får laddas ner.
Smidigt och enkelt så slipper du bygga in det i din webbsida.

För hemsida använder jag wix.com, (www.bjornsphoto.se) betalar man får man hyfsat mycket lagringsutrymme. Jag kör gratisvarianten och det räcker rätt långt det också.
Annars är ju squarespace rätt populärt bland fotografer.
 

FiCa1

Aktiv medlem
Hej! Det har nu blivit dags för mig att skapa en hemsida då jag börjat fota mer än bara vänner och familj och det börjar bli efterfrågat. Jag har tidigare använt mig av weebly för blogg och tänkte att det kan vara smidigt att använda de för hemsida med.

Min fråga är nu, är det någon som har erfarenhet av weebly och som rekommenderar det? Eller har någon bättre förslag? Måste kunna ladda upp stort antal bilder och jag vill ha mallarna klara då jag vill fokusera på fotona istället för kodning.

Juste, en till sak, mest som parentes, vet någon om det är möjligt att lägga upp album med lösen? Så om man ska sälja bilder att kunden kan gå in i ett privat album med lösen och bara ladda ner bilderna? Eller blir kvalitén dålig då? Bara en idé jag har :)

Tack! :)
Jag har använt Weebly sen 2010 (bloggen startade jag 2012). Mycket enkelt att bygga hemsida. Många funktioner (jag kör betalversionen) och möjligheter. Personligen har jag valt en mycket avskalad site eftersom jag bara blogen + portfolios. Det är enkelt att lösenordsskydda hela siten eller bara en viss sida.

/ mvh FiCa1
www.sawantphotography.com
 

JaninaSW

Medlem
Tack så jättemycket för era svar!

Jag gav squarespace en chans men det var för krångligt så jag stannade till slut vid weebly. Har funkat bra hittills!

Såhär blev resultatet: www.janinaswphoto.com
Och jag måste bara säga oj vilka fina bider ni lagt upp på era sidor!! Kul att se :)
 
ANNONS