Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

panasonic 12-32, fokus ringen har släppt.

Produkter
(logga in för att koppla)

Karmacoma

Aktiv medlem
Hej, Behöver hjälp med en quick fix. Fokusringen på objektivet har släppt, någon som varit med om detta och löst det själv på ett smidigt och snabbt sätt? Funderade på att testa med superlim men det kanske är idiotiskt. Den ska med på en resa omgående så det måste fixas nu eller ersättas. Oklart om det finns kvitto osv för garanti.
 

Urban Domeij

Avslutat medlemskap
Det är ju en aning oklart vad som har släppt, jag antar att det är zoomringen som man drar in objektivet med. Den har ju ingen fokusring om jag är rätt informerad.

Och visst är det rimligt att den ska kunna klistras, men man får vara försiktig så att man inte får klister på fel ställe, då är det nog kört...
 

Karmacoma

Aktiv medlem
Hej Urban, och tack, visst är det zoomringen jag menar. Var lite stressad när jag skrev inlägget. Jo, jag var rätt för att det skulle kunna gå åt helvete om det hamnar lim på fel ställe, men ska testa att superlimma det ändå. Det känns som bästa chansningen med den begränsade tiden.

Mvh / johan
 
ANNONS