Annons

Är moderskeppets kurse fortfarande bra?

Produkter
(logga in för att koppla)

moderskeppet

Aktiv medlem
800 tas in på Digital bildbehandling
600 på Visuell kommunikation

Tyvärr är det som så att vad man gjort i livet aldrig vägs in i antagning till Högskolan. Det är gymnasiebetyget som väger ensamt. Det finns alltid möjligheten att göra Högskoleprovet. Men, provet är ju bara till för att konkurrera om platser. Det kan aldrig kompensera för "hål" i gymnasieutbildningen, som att du inte fick tillräckligt med engelska.

Så Högskoleprovet är ju en bra metod för att komma in på utbildningar med hög konkurrens. Då hade det ju varit skönt om det provet istället gick nu, när man upptäckt att man inte kom in, så är det dock inte. Det går först i höst igen.

Men ge inte upp ditt kunskapstörstande för det. Det finns enormt mycket att studera på egen hand. Böcker, videokurser, helgkurser, tidningar, medlems-sajter med mera. Och inget i våra kurser är fullständigt unikt. Samma sak finns rent av i andra former. Och, för att visa att jag inte bara menar saker jag med kollegor gett ut. Här är några exempel där jag inte tjänar en spänn och som jag själv hämtar inspiration och kunskap från:

lynda.com - medlemssajt med video
kelbytraining.com - medlemssajt med video
rockynook.com - fantastiska böcker
safaribooksonline.com - Eböcker i tonvis mot medlemskap
fotosidan.se/magasin - Förstås
peachpit.com/creativeedge/ - Medlemsajt med böcker och lite video
 
ANNONS