Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

om du hade 5000:-

Produkter
(logga in för att koppla)

henrikgbg

Aktiv medlem
hej, blir färgerna ännu mer korrekta än med spyder 3 då menar du? MVH
råkade skriva fel namn, den jag köpte heter eye-one display 2 från Gretag Macbeth (r-rite)

Jag hoppas dom blir mer korrekta, har inte skaffat någon utskrift o jämnföra med, men det går att se en före/efter bild av kalibreringen av skärmen och på min laptop som jag haft i 1,5 år insåg jag helt plötsligt hur "kall" den har varit i färgerna tidigare.

Jag har inte haft tiden för det än, men ska beställa lite utskrifter från crimson när jag lärt mig lite mer om arbetsflödet inom färg, kan återkomma då med resultatet!
 

RolandM

Aktiv medlem
vad skulle du spendera dom på då? (inom foto/bildredigering såklart!) ;)

Har fått ett trevligt besked från skattekontoret och har bestämt att lägg 5000:- på något inom mitt fotograferande.

Jag har en liten önskelista, men varför inte perspektiv o höra va andra skulle investerat i! kanske får jag några nya ideer!

det som ligger mig närmast just nu är en wacom intuos 4 medium eller en ny skärm till datorn,

Om det är så att jag har fått skatteåterbäring tyder det på att jag betalat in för mycket skatt och skatteverket återbetalar lånet av mina skattepengar. Skulle jag däremot tjäna ihop till 5000:- skulle jag investera i en serie bra reflektorer och avsätta ett par dagar till förkovran i fotografins ädla konst.
 
ANNONS