Annons

Mb d12

Produkter
(logga in för att koppla)

wenne87

Medlem
Hej!

Många som inførskaffat det till sin D800? Ær det vært det? Har också hørt att en hel del kør utan det och helt enkelt ær nøjda så?

Førdelen jag fræmst ser med batteripack ær stabiliteten samt att man kan sætta in AA då man kanske inte kommer åt att ladda de vanliga batterierna.
 

Ratatoskr

Aktiv medlem
Hej!

Många som inførskaffat det till sin D800? Ær det vært det? Har också hørt att en hel del kør utan det och helt enkelt ær nøjda så?

Førdelen jag fræmst ser med batteripack ær stabiliteten samt att man kan sætta in AA då man kanske inte kommer åt att ladda de vanliga batterierna.
Jag kör MB-D12 och är mycket nöjd. Jag har aldrig kör med sådant grepp förut så det tar tid för mig att anpassa mig men det ger definitivt ett stabilare grepp om kameran så jag är nöjd. Jag får ju dessutom mycket mer batteritid vilket är en stor fördel. Tyvärr ger inte greppet mycket bättre FPS men för att få absolut högsta FPS så måste den användas med AA batterier. Du får högre hastighet med AA batterier i den än med EN-EL15.

Min främsta anledning för att skaffa det var för det bekvämare handhållandet av kameran, framförallt när jag makro fotar. Efter det kom batteritiden som faktor i valet och till slut även det att jag KAN fota med kameran på platser i världen där jag möjligtvis inte kan ladda mina EN-EL15 men kan köpa AA batterier. Högre hastigheten kommer jag också ha användning av med den fördelen är marginell för mig fast jag fotar fåglar.
 
ANNONS