Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ersättningsbatterier?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nessima

Aktiv medlem
Hej!

Ska köpa ett extrabatteri till min Nikon D800 och funderar på det här med ersättningsbatterier - hur säkert är det? Har hört att det kan sabba kameran helt men mitt ebay-köpta till min gamla D300 fungerar minst lika bra som originalet. Hur är det egentligen?
 

frwe

Aktiv medlem
Jag har fått både och. De senaste jag köpte var helt värdelösa. Då behövde jag många batterier för en vecka i vildmarken utan möjlighet att ladda men vågade inte använda icke original. Som tur var hade jag provat dem innan men blev tvungen att köpa ännu flera batterier. Blev alltså dyrare i slutänden än om jag köpt original direkt.Samtidigt skall det också sägas att jag har ett icke original som funkat bra men de flesta ligger i lådan. De har inte förstört någon kamera men funkar helt enkelt bara dåligt.

För min del aldrig mer, bara original. /Frode
 

Marteric

Aktiv medlem
Pratade med Cyberphoto för ett tag sedan. De hade extremt goda erfarenheter av Jupio. 3 års garanti, no question asked...
Personligen har jag bara köpt ett piratbatteri till min gamla kamera. Var inte i närheten av kapacitet/livslängd som orginal...
 
ANNONS