Annons

Allt super smått i 4K?

Produkter
(logga in för att koppla)

grååå

Medlem
Om du prenumererar på CC får du tre "fristående" oberoende delar: Ligthroom , Photoshop och Bridge.
Man kan kalla Bridge för det övergripande programmet som hjälper dig att hitta det du söker efter.
 

afe

Aktiv medlem
Och var hittar du att Bridge ska fungera med dina skärmar? Om du ska anmäla något måste du väl ändå ha grund för det :)
 

reboot81

Aktiv medlem
En "lösning" kan vara att dumpa Bridge och ta steget till Lightroom. Adobe har ju inte direkt visat att de ämnar satsa på Bridge.
 

Gimbal

Aktiv medlem
Och var hittar du att Bridge ska fungera med dina skärmar? Om du ska anmäla något måste du väl ändå ha grund för det :)
Det är ju helt sanslöst att det inte fungerar. Och just den typ av grafikorienterade program där det är högst sannolikt att användarna har lite vassare skärmar än genomsnittet.

Det vore mer förståeligt om det vore något bokförings eller släktforskningsprogram eller liknande som släpade i utvecklingen, men att DET ledande bildredigeringsprogrammet inte kan uppföra sig på olika skärmar är i det närmaste dråpligt.

Det borde sitta en stor fet varningstriangel på programmet, obs, kräver lågupplösta skärmar från 90-talet.
 

iSolen.se

Guest
Det är ju helt sanslöst att det inte fungerar. Och just den typ av grafikorienterade program där det är högst sannolikt att användarna har lite vassare skärmar än genomsnittet.

Det vore mer förståeligt om det vore något bokförings eller släktforskningsprogram eller liknande som släpade i utvecklingen, men att DET ledande bildredigeringsprogrammet inte kan uppföra sig på olika skärmar är i det närmaste dråpligt.

Det borde sitta en stor fet varningstriangel på programmet, obs, kräver lågupplösta skärmar från 90-talet.
Självklart är det ok att vara upprörd att det inte funkar med så högupplösta skärmar men att stämma någon kräver ändå någon slags avtalsbrott. Har denna funktionalitet utlovats någonstans?
 

afe

Aktiv medlem
Ja, det var det jag också var ute efter. Det är naturligtvis inte bra att det inte fungerar med högupplösta skärmar, men det innebär inte med automatik att ARN kan hantera ärendet.
 

Poteta

Aktiv medlem
Strunta i ARN eller inte ARN, det är väl inte det inlägget handlar om? Det låter ju helt otroligt att Bridge inte ska fungera med de senaste skärmarna...
 

grååå

Medlem
Det beror väl inte så mycket på hur ny skärmen är, det har antar jag med pixeltätheten att göra. Min är 3840 X 2160
Det är Ultra HD 2160P och storleken är 40,5 " och jag sitter ca 70-80 cm från skärmen. Då blir fonterna
väldigt små och du måste luta dig fram en bra bit för att kunna läsa. Sedan gäller det att pricka rätt med musen också. För övrigt är skärmen otroligt bra. Filmar man i 4k med NX1 så Wow!
 

iSolen.se

Guest
Jag har en ny skärm och det funkar bra.
Det beror väl inte så mycket på hur ny skärmen är, det har antar jag med pixeltätheten att göra.
Jo, inlägget var ironiskt. Min gamla 4K skärm har samma problem som nya...förstås.

Min är 3840 X 2160
Det är Ultra HD 2160P och storleken är 40,5 " och jag sitter ca 70-80 cm från skärmen. Då blir fonterna
väldigt små och du måste luta dig fram en bra bit för att kunna läsa. Sedan gäller det att pricka rätt med musen också. För övrigt är skärmen otroligt bra. Filmar man i 4k med NX1 så Wow!
Rätt långt avstånd, sitter du längre från skärmen med större skärm? Då missar man ju lite idén med stor skärm. Eller förresten, det är nog jag som sitter nära.
 

grååå

Medlem
Jag får kanske skaffa måttband :) Iallafall tycks mina inlägg hos Adobe gjort att tråden där fått fart igen.
Efter ca 11 månader så har de svarat. Utifrån all juridik som tycks vara inblandad så jobbar man med det.
Jag kallade det för en bug i programmet och de är rädda att andra kallar det för en uppgadering och enl. USA
lagar får man inte föranmäla en uppgradering. Det blir väl till att vänta tills de döper om det till CC2016.
Det lät som att de tycker att det är ett tekniskt svårt problem, men några medlemmar har tydligen lyckats
hitta ett sätt att få det att fungera. Om de lyckats med det så borde ju Adobe kunna dra nytta av deras
kunnande och det finns anvisningar hur man gör. Själv väntar jag eftersom jag inte känner mig mogen att
stuva om i programmet.
 
ANNONS