Annons

Närkontakt av tredje graden?

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Johansson

Aktiv medlem
Vi var i Norge för några dagar sedan och parkerade invid vägen. Ett stycke bort såg jag dessa torn och blev nyfiken.

20160521-026.jpg

Ett spår ledde mig ca en kilometer bort till de två tornen.

20160521-039.jpg

Kan det röra sig om en landningsplats för UFO? Eller är det en militär övervakningsanordning? Norge är ju trots allt med i NATO.

20160520-031.jpg

20160520-028.jpg

20160521-042.jpg

Fast troligast är det nog någon sorts anordning för lavinforskning. Min fråga är om det är någon som känner till detta? Kanske någon länk med information? Platsen är uppe i bergen ovanför Stryn på väg mot Geiranger.
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Trolljägare! Självklart är det det. Borde ha tänkt på det med tanke på alla enorma stenblock som låg utslängda i dalgången på väg till tornen. Jag hade nog enorm tur som klarade mig levande därifrån.

Att det skulle vara utrustning för lavinforskning ser man ju tydligt att det inte kan vara i artikeln som reboot81 hänvisar till. Det måste vara desinformation utlagt på nätet av trollen och dess tillskyndare. Anar vi en konspiration här?

Ett stort tack till alla som engagerat sig. Nu vet vi vad det är. Tyvärr har NGI inte satt upp någon skylt eller informationstavla om detta.

Här en bild av något snarlikt, ett stycke is som kalvat från en glaciär på ca 1100 mhö. Bilden är tagen på ca 1700 meters avstånd och är en delförstoring på ca 2% av originalbilden:

20160519-281.jpg
 
ANNONS