Annons

Köpråd bildskärm

Produkter
(logga in för att koppla)

Arioch

Medlem
Hej

Det där med att välja bildskärm är inte helt enkelt tycker jag. Därför söker jag stöd i den stora kunskapsbanken som finns här.

Jag söker en billig bildskärm som fungerar hyfsat för fotoredigering, jag vill också ha möjligheten att kunna spela på den ibland så uppdateringshastigheten är av viss betydelse. Jag önskar ett pris på under 3000kr och gärna närmare 2000.

Tack för hjälpen

Jens
 

martinot

Aktiv medlem
Hej

Det där med att välja bildskärm är inte helt enkelt tycker jag. Därför söker jag stöd i den stora kunskapsbanken som finns här.

Jag söker en billig bildskärm som fungerar hyfsat för fotoredigering, jag vill också ha möjligheten att kunna spela på den ibland så uppdateringshastigheten är av viss betydelse. Jag önskar ett pris på under 3000kr och gärna närmare 2000.

Tack för hjälpen

Jens
Det hemska tråkiga svaret är att det inte går att få tag på en skärm som är vettig för bägge delarna, och inte heller normalt till det priset som du indikerar att du är villig att investera i det.

Här är en bra introduktion till översikt av olika typer av skärmar och i olika prisnivåer (tar dock inte upp entusiast/proffsskärmar speciellt för fotografer). Kan rekommendera varmt, och finns även länk till mer utförlig artikel med olika typer av rekommendationer och exempel.

https://www.youtube.com/watch?v=7dQtkvuYHfk
 

Arioch

Medlem
Tackar för länk och råd. Är man beredd på att stå ut med lite sämre spelegenskaper går det att hitta skärmar som går att kalibrera och får hyfsat omdöme på sidan du länkade till för runt 3000kr. Men som sagt det är en djungel...
 
ANNONS