Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto runt Trollstigen

Produkter
(logga in för att koppla)

andreassofus

Aktiv medlem
Är på fotoresa i Norge i skrivande stund och befinner mig just nu i åndalsnes. Ska vidare till trollstigen i morgon. Någon som vet om det finns något fint att fota runt omkring där förutom just själva trollstigen. Har en del dödtid i morgon och vill fördriva tiden. Kom gärna med tips.

Med närområde menar jag typ nån mil eller två

Tacksam för tips
/andreas
 

Lars Bruce

Aktiv medlem
Du kanske kom den vägen när du åkte till Åndalsnes men annars så rekomenderar jag att följa E136:an en bit. Väldigt vacker väg som passerar nedanför Trollväggen.

Tänker du fortsätta till Geiranger-området efter Trollstigen? I så fall skulle jag rekomendera en avstickare genom Norangsdalen. Väg 665 strax efter Hellesylt.
 

Ventures

Aktiv medlem
Åk en sväng längs fjorden både norra och södra sidan. Det finns en hel del att fota om det inte ösregnar.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Du kanske kom den vägen när du åkte till Åndalsnes men annars så rekomenderar jag att följa E136:an en bit. Väldigt vacker väg som passerar nedanför Trollväggen.

Tänker du fortsätta till Geiranger-området efter Trollstigen? I så fall skulle jag rekomendera en avstickare genom Norangsdalen. Väg 665 strax efter Hellesylt.
Japp åkte 136 genom hela romsdalen . Väldigt fint.

Jag kommer fortsätta mot geiranger efter trollstigen. Här nu åkt upp för trollstigen på väg mot geiranger och här uppe på fjället finns massor att göra ser jag. Rinnande vatten och så 😊

Ska dock kolla upp norangsdalen. Tack för tipset.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Gå upp för trappan i åndalsnäs och upp på romsdalseggen!
Gick upp på litlefjellet igår och även upp till rampestreken och fortsatte även förbi och gick längst upp på toppen där.

Pallar inte att gå 8 timmar upp till romsdalseggen. Inte nu i alla fall. Det känns i benen idag efter gårdagen 😀
 
ANNONS