Annons

Cruising i Forsbacka 2017

Produkter
(logga in för att koppla)

AFJ

Aktiv medlem
Fina bilder med skön stämning.

Personligen - om jag skulle köpa en bild på min bil - så skulle jag nog föredra att bilen var lite mer isolerad. På många av dina bilder är det lite för mycket personer, andra bilar mm i såväl för- som bakgrund vilket gör att de inte blir bilder som jag skulle hänga på väggen.

Exempel:

bild 178, för mycket störande runt omkring
bild 179 bättre utsnitt och kan funka om man beskär något
bild 180 bilen tyvärr på väg ur bild, skärpan saknas.

Men för den som var där kanske den inte spelar så stor roll så låt inte mina tankar avskräcka dig! :)
 

Ventures

Aktiv medlem
Jag fotar bilar själv ibland i liknande sammanhang, men bara för "eget bruk". För att bilderna ska få mera liv, sök kontakt med människorna i bilen och få dem att titta in i kameran. Hela bilen bör vara med på bilden om det är bilen som är motivet (inte skymmas av andra bilar eller människor). Ett kul gäng i bilen kan man fota på närmare håll. Bakgrunden bör väljas med lite omsorg, vilket kan vara svårt i cruisingsammanhang. Annars blir bilden bara som ett snapshot.

Bild 23 tycker jag är bra. 115 är bra men de barbenta "camparna" i bakgrunden är störande och bilden kunde beskäras hårdare. 179 skulle vinna på att beskäras om skärpan på bilen är bra.

För bilägarna kan bilderna vara ett roligt minne. Som utomstående tittar jag förstås mest på teknisk kvalitet och komposition, så ta kommentarerna därefter.
 

Glurgen

Medlem
Tack för synpunkterna!

Jag skall fota en annan cruising idag, så vi får väl se om det går att lösa en del saker annorlunda. Just den i Forsbacka är lite speciell, eftersom det är minst sagt tight med utrymme på den relativt smala gatan. ;-)
Normalt sett brukar jag pyssla med gatufoto och då blir det liksom per automatik en mer dokumentär karaktär på det hela...
 

Ventures

Aktiv medlem
Jag skall fota en annan cruising idag, så vi får väl se om det går att lösa en del saker annorlunda. Just den i Forsbacka är lite speciell, eftersom det är minst sagt tight med utrymme på den relativt smala gatan. ;-)
Normalt sett brukar jag pyssla med gatufoto och då blir det liksom per automatik en mer dokumentär karaktär på det hela...
Länka gärna till bilderna sedan. Har aldrig varit på cruisingen i Storvik(?).
/Hans Erik
 

Ventures

Aktiv medlem
Bra jobbat! Det verkar ha varit välbesökt av många bilar. Många bra bilder och stämningsfullt när det skymde på lite. Tack för länken.
Det såg ut som den lilla Austin A30:n inte pallade trycket. :)
 

Glurgen

Medlem
Tack!

Tyvärr var ljuset lite trist i början av kvällen, men det blev ju klart bättre sen. Det var en och annan bil som fick knuffas åt sidan av olika skäl, men det hör väl till... ;-)
 
ANNONS