Annons

Koboron-objektiv???

Produkter
(logga in för att koppla)

marz

Medlem
Känner någon till märket Koboron? Blivit erbjuden ett Koboron objektiv 28-200. Hittar inget om objektivet på internet! Hjälp!!
 

Malaka

Aktiv medlem
Jag hittade ett på tyska ebay och det verkar vara en av de otaliga pirattillverkare som går under diverse olika namn. Det finns en chans att det är OK men jag skulle inte våga chansa och speciellt inte på en sån brännvidd (som är svårt t.o.m för orginaltillverkarnaatt få till). Tipset är att leta efter någon av de större pirattillverkarna om du vill ha bra objektiv till låga priser. De största märkena är Sigma, Tokina och Tamron och dessa finns i mängder. Om jag har jättefel får gärna någon rätta mig men detta är mina tips
MVH Erik Å
 

Olofsson138

Avslutat medlemskap
Jag hittade ett på tyska ebay och det verkar vara en av de otaliga pirattillverkare som går under diverse olika namn. Det finns en chans att det är OK men jag skulle inte våga chansa och speciellt inte på en sån brännvidd (som är svårt t.o.m för orginaltillverkarnaatt få till). Tipset är att leta efter någon av de större pirattillverkarna om du vill ha bra objektiv till låga priser. De största märkena är Sigma, Tokina och Tamron och dessa finns i mängder. Om jag har jättefel får gärna någon rätta mig men detta är mina tips
MVH Erik Å
Jag håller inte riktigt med. Jag hade ett Koboron för 2-3 år sedan av samma brännvidd. Praktiska för nya DSLR och bra autofokus. Som jag förstår det är de tillverkade av Vivitar/Koboron och väldigt unika för sitt skarps glas. Bra kvalitet för pengarna men tyvärr begränsade till andra delar av Europa och Japan. Det mest negativa är väl tyngden och att de är svåra att få tag på. Jag köpte mitt via Tyskland men råkade tyvärr tappa det i sjön under en session.
 
ANNONS