Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Laptop till After Effects och Premiere Pro, någon kunnig?

Produkter
(logga in för att koppla)

wraax

Medlem
Tjenare, skulle behöva köpa en ny dator då min gett upp.. Använder mig mycket av Premiere Pro o After Effects när jag redigerar, har ni några tips? 20 000:- får den max kosta, men hittar ni något bra under den prisklassen som ändå funkar riktigt bra till dessa program så får ni gärna länka det också! :D

Mvh Alex
 

xQubeZ

Aktiv medlem
Tekniskt sätt kommer alla laptops funka, frågan är hur stora krav du ställer på den. Hur snabba render tider och hur lite lagg när du kollar på timelinen.

Men det bästa svaret jag kan ge för tillfället är att leta efter en med denna hårdvaran.

  • i7 processor (4 cores)
    16gb ram
    Dedikerat grafikkort. Tex ett Nvidia gtx 960m eller bättre
    SSD eller NVMe disk
    IPS skärm

En Dell XPS15 borde passa ganska bra tror jag dock. De är väldigt populära. Jag skulle inte välja en Macbook eftersom de nuförtiden är stört veka med tanke på vad du betalar. Ska du ha en macbook som presterar acceptabelt behöver du spendera typ 30k.
 

wraax

Medlem
Tekniskt sätt kommer alla laptops funka, frågan är hur stora krav du ställer på den. Hur snabba render tider och hur lite lagg när du kollar på timelinen.

Men det bästa svaret jag kan ge för tillfället är att leta efter en med denna hårdvaran.

  • i7 processor (4 cores)
    16gb ram
    Dedikerat grafikkort. Tex ett Nvidia gtx 960m eller bättre
    SSD eller NVMe disk
    IPS skärm

En Dell XPS15 borde passa ganska bra tror jag dock. De är väldigt populära. Jag skulle inte välja en Macbook eftersom de nuförtiden är stört veka med tanke på vad du betalar. Ska du ha en macbook som presterar acceptabelt behöver du spendera typ 30k.
Tack för svar! Har också hört att dom ska vara bra, men sen verkar det finnss olika modeller? 9530, 9540, 9550 och 9560 osv, vilken ska man ha av dessa? Mvh
 

larjo

Aktiv medlem
Tack för svar! Har också hört att dom ska vara bra, men sen verkar det finnss olika modeller? 9530, 9540, 9550 och 9560 osv, vilken ska man ha av dessa? Mvh
Tittar man på spacarna så är 9560 den XPS15 med den nyaste processorn. De andra modellerna är äldre modeller. Tyvärr verkar det bara vara pekskärmsmodellen som har 4K, de andra har1920*1080. Pekskärmsmodellen är också utanför budget, ca 21500 + extra disk och lull lull.
 
ANNONS