Annons

Fotograf modell foto träff fika samkväm Södra Skåne amatör

Produkter
(logga in för att koppla)

flashtester

Medlem
Hade tänkt ha en liten träff i Södra Skåne, lite utanför Ystad, där vi kunde träffas och snacka skit, fotografera, prata och ha allmänt trevligt, men ändå under ordnade former.

Vet ett perfekt ställe att vara, ett litet fik som ligger precis nere vid havet, detta medför att om det skulle bli dåligt väder, så kan vi vara inomhus och är det bättre väder, så har de en stor gräsmatta, utomhusservering etc, så på detta sättet så är vi helgarderade oavsett väder. Förvisso så finns ingen möjlighet att sätta upp blixtar och liknande inne på fiket.

Tanken med träffen är att få ihop folk som tycker om att komma ut lite, träffa nytt folk, men även för folk som inte brukat våga sig ut, som nu ska känna sig välkomna att deltaga. Och givetvis att lära sig mer om att fotografera, tekniken, ljussättning, kanske att redigera etc, allt är öppet.

Hur många vi blir är helt omöjligt att säga, men tanken är väl att det ska bli så pass många att vi känner en gemenskap, ingen utanför, men inte så pass få att man pratar med sig själv:)

Låter detta intressant?

Hör av er så kan vi bestämma passande datum när det passar bäst.

Om intresse finns, så kan vi, när dagen är slut, dra till vårt sommarställe, grilla, snacka skit och visa bilder för varandra om vi vill det.

Välkomna
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Provat modellbilder.se?

jag har varit på en träff, märkligt. Tranås tror jag det var. Skulle nog påstå att det inte var gemenskap.
 

flashtester

Medlem
Halloj

Hej igen

Jag har faktiskt haft inte mindre än 5 träffar genom åren, dessa arrangerade via modellbilder och det har blivit väldigt väldigt bra träffar. Jag försöker att se till så att det ska bli så bra förutsättningar som möjligt, dels har jag lite kontakt i förväg med de som tänker komma, dels så ser jag till att det inte är fler som kommer än att det blir opersonligt och ingen ska vara utanför. Själv fått erfara mycket av det i livet och därför är det prio ett, att INGEN ska bli utan objekt att fotografera (när det var modellfoto), eftersom tanken är att man ska kunna lära känna nya kontakter, det ska vara gemenskap och liknande.

Kan ju dock berätta att jag själv varit på tre träffar, där ingen var speciellt mycket gemenskap, snarare tvärtom, väldigt väldigt grupperat och jag som inte kände någon alls, blev ju inte direkt mer i gemenskapen om man säger så, men jag hade snackat med tre modeller i förhand, så på det sättet hade jag ordnat det .

På mina egna träffar så bjöd jag på grillar med sallad och vatten/läsk. Även helgarderat med tält, bra med toaletter, stor privat strandtomt, så förutsättningarna finns. Nu är detta i Skåne, men du får gärna lov att komma om du vill det, nu verkar det ju dock inte som att sådär väldigt många är intresserade.... Folk har en tendens att vara duktiga på att klaga på det mesta, sedan när det erbjuds något, ja då tittar man bort och det gör ju att allt färre folk orkar engagera sig, därför så har jag tänkt att försöka utmana detta och göra det till det bättre.

Välkommen
 

flashtester

Medlem
okej

Ja det är lite tråkigt, jag förstår ju dock problemet, men kombinera det med något annat. Har du familj, så passa på och åk en runda till Danmark över bron, om du är själv så kan du ju passa på och njuta lite av Skånska landskapet och de fina stränderna eller vad man nu tycker är intressant. Kanske det var det som gjorde att du blev lite besviken på din andra träff, eftersom det är lätt att man tittar sig blind på en sak och missar de andra. Jag ordnade fototräff, men jag fotograferade knappt själv, utan jag fanns där och hjälpte till, bara en sådan grej är jätte roligt och där är ju alltid att göra. Sedan så fick jag till några sessioner, men det såg jag mer som en bonus i det fallet. En del kom för att konversera, snacka skit helt enkelt.

Du är välkommen oavsett vad
 
ANNONS