Annons

Kamera-express.nl okej?

Produkter
(logga in för att koppla)

GustavNorberg

Aktiv medlem
Update beställning från Kamera-Express:
Banköverföringen bekräftad och paketet skickat i går. Skickade beställningen i fredags så jag tycker att det är ganska snabbt marscherat så här långt.

Känns som när man väntade på jultomten när man var liten...
haha känner exakt likadant... fast ja iofs bara 17 och längtar fortfarande efter tomten. tänkte beställa en d300s och ett nikon 18-200 vr II här i dagarna och hoppas att det ska gå felfritt!

kostar cirka 21,500kr i sverige och bara 17,300 från kamera-express!
 

Director

Aktiv medlem
Euron har ju inte varit så låg på 1,5 år så det är ju ovanligt fördelaktigt att beställa just nu.
Ja, det är därför man måste slå till nu. I och för sig kan nog Euron vara fortsatt låg ett tag till. Gjorde i alla fall min beställning CameraNu. Det känns lite att ligga ut med så mycket pengar, men allt fanns i lager så grejerna borde komma rätt fort. Bara att hålla tummarna för att man fyllt i allt rätt på banken och annat, samt att inget är skadat eller felaktigt.
 

dajli

Aktiv medlem
Angående registrering hos kamera-express.nl
Det skrivs en del här om att Kamera-express skulle vara osäkrare än CameraNu och handla med gråvaror, men frågan är om det finns några belägg för det?
Tack på förhand!
Jag tror att jag är den som skrev om gråimport. Jag frågade dem innan jag beställde vad som gällde med garantin för mitt 85L II. De svarade då att det var tvunget att skickas in till dem för service (=gråimport). Så de är inte oseriösa, utan svarade precis som det var. Alla andra saker som folk köpt har var jag vet inte varit gråimport. Så fråga innan bara!
 

robban.f

Aktiv medlem
Om man känner sig mer hemma med tyska än holländska kan man prova www.photoandmore.de
Där har jag handlat 3 gånger, funkat kanon varje gång. Manualer på tyska, men jag kan tyska så för min del kvittar det. Går ju att ladda hem svenska på nätet med. Menyer på svenska i kameran givetvis. Inte heller gråimporter, tyska varor enligt hemsidan.
Det var mitt tips.
 

GustavNorberg

Aktiv medlem
detta har säkert tagits upp flera gånger under tråden men ja kan fattar inte riktigt.
om jag köper ett kamerahus från denna sida, visst kan jag inte skicka det på lagning/service i Sverige då?


MVH//förvirrad
 

F.G.

Aktiv medlem
.

Varför ta risker hos okända företag bara för att jaga några kronor istället för att ringa typ Hegethorn och få ett bra pris, och så VET man att det fungerar med ev senare reklamation etc.
 

Anders Svensson

Aktiv medlem
Om man köper en EU-importerad kamera med sk EU-garanti kan man lugnt räkna med att garantierna fungerar enligt lagens minimikrav. Konsumentbestämmelserna inom EU är harmoniserade rätt bra.

Problemet uppstår om köper sk "gråimport". Det är inte förbjudet på något sätt att paralellimportera, men det innebär (förstås) att man bara har säljaren, dvs butiken att gå till. Därför skall man ta reda på just den saken: En rak fråga om man måste gå via butiken eller om man får EU-garantisedel bör vara nog - får man inte EU-garanti får man bestämma sig för om priset gör att det är värt risken. Risken i detta fall är att affären krånglar eller går i konkurs.

JAg anser personligen att den som köper begagnad utrustning av privatpersoner, garantilöst, till högre pris än nypris i "billigaste EU-affär" är fullständigt fel på det. Att köpa av en bra, lokal ÅF är värt något, men knappast 30 % - eller ?
 

Director

Aktiv medlem
På g!

Nu har jag fått tracking code från Cameranu.nl så någon gång nästa vecka lär leveransen komma - ska bli skitkul!
 

Dataidar

Aktiv medlem
Fick mina grejer från K-E i går!! Väl inpackat med internationell garanti! Allt som allt, från beställning och betalning till leverans tog det en vecka. Frakten gick på 200 kr, priset 20-30% lägre än Sveriges samlade internetbutiker.
 

dajli

Aktiv medlem
Varför ta risker hos okända företag bara för att jaga några kronor istället för att ringa typ Hegethorn och få ett bra pris, och så VET man att det fungerar med ev senare reklamation etc.
Risken är nog inte större än att handla från Hegethorns. Om du tycker att 5-6000:- är några kronor så kan du lyckligt handla från Hegethorns. Det skulle jag med i så fall. För mig var Kamera-express enda alternativet om jag skulle ha råd med objektivet jag ville ha.
 

Dataidar

Aktiv medlem
Varför ta risker hos okända företag bara för att jaga några kronor istället för att ringa typ Hegethorn och få ett bra pris, och så VET man att det fungerar med ev senare reklamation etc.
Jag har svårt att förstå varför man väljer att betala 20-30% mer om man ändå ska köpa via internet och inte ha fördelen av att ha en lokal handlare att gå till. Självklart ska man kolla upp företagen innan men det gäller faktiskt även de svenska.
 

GustavNorberg

Aktiv medlem
nu har jag beställt Nikon 70-300 vr och ett B + W filter från kamera express! blev mycket billigare än i Sverige! tänkte köpa en D300s också men den tog slut tyvärr! (beställde den ifrån CameraNU.nl istället) smidigt med IBAN även om det känns jobbigt att köra iväg så mycket pengar!

nu hoppas jag bara på att allt går fel fritt, det tror jag.

MVH G
 

Slas

Aktiv medlem
Nu har jag lagt en beställning också.. Återkommer väl om någon vecka med hur det gick.
Betalade med VISA hos Kamera-Express, 1.5% extra fick jag betala, men inget strul med banköverföring.

Angående fraktskador som någon råkat ut för, så har det inget alls med garantin att göra. Och det är troligen det som kan ställa till med mest problem, eftersom butiken skyller på fraktbolaget (vilket blir fler än ett) och fraktbolagen skyller på att butiken har packat varan för dåligt.
 

Dataidar

Aktiv medlem
Nu har jag lagt en beställning också.. Återkommer väl om någon vecka med hur det gick.
Betalade med VISA hos Kamera-Express, 1.5% extra fick jag betala, men inget strul med banköverföring.

Angående fraktskador som någon råkat ut för, så har det inget alls med garantin att göra. Och det är troligen det som kan ställa till med mest problem, eftersom butiken skyller på fraktbolaget (vilket blir fler än ett) och fraktbolagen skyller på att butiken har packat varan för dåligt.
Kan säkert stämma i många fall men varorna jag beställde från K-E var packade i en grov kartong med grejerna inkapslade av bl a luftfyllda påsar. Åverkan som skulle krävas för att något skulle skadats i paketet hade behövt vara mycket stor varför jag inte tror diskussion om skuldfrågan hade uppstått.
 

LeffeHP

Aktiv medlem
Jag rättar in mig i ledet bland Er andra som hanklat på K-E.
Beställde ett EF 100 f/2.8L IS Macro USM igår, betalade med Mastercard och förundras över att ingen frakt debiterats vad jag kan se.
Vet nån om den brukar vara specad separat, eller ingår den i priset?
/L
 

diiiiiip

Aktiv medlem
när ska dem få in d700 igen=().
några andra bra holländksa sidor? som kanske har inne d700 eller d3?
 
ANNONS