Annons

Runde till sommaren

Produkter
(logga in för att koppla)

LarsThoren

Aktiv medlem
Har börjat titta på att eventuellt besöka Runde till sommaren för att fotografera fåglar.

Hade tänkt mig den 21 Juli och några dagar framåt. Är det för sent för att fota lunnefåglarna?

Är det dumt att bo på östligaste delen av ön rent praktiskt?
 

frwe

Aktiv medlem
Det funkar med lunnefåglar, de brukar ge sig av i augusti. Jag har alltid bott på campingen där man går upp på fågelberget. Kan vara svårt att få plats i juli om du inte vill bo i tält. /Frode
 

LarsThoren

Aktiv medlem
Jag är lika intresserad av jättelabb och toppskarv som jag är av lunnefåglar. Är ganska grön på fågelfoto och detta skulle vara min första fotoresa.

Jag såg att fanns rum att hyra nån kilometer från campingen. Vill dock försäkra mig om att det funkar rent logistiskt, parkering osv.
 

frwe

Aktiv medlem
Inga problem, avstånden är inte stora och det finns en litet större parkering några hundra meter från campingen. Storlabb har du på stigen upp mot fågelberget och de är vana vid människor, de sitter ofta alldeles intill stigen. För att fota toppskarv kan jag rekommendera båttur runt ön, den bokas enklast i campingens reception. /Frode
 

sears

Aktiv medlem
Har också stora funderationer på Runde i sommar.
Var inne på slutet av maj men efter läsning på nätet kommit
fram till att jag vill ha bilder på fisk i munnen på lunne fågeln.

När är bästa tiden för det? Veckan efter midsommar?
 

LarsThoren

Aktiv medlem
Inga problem, avstånden är inte stora och det finns en litet större parkering några hundra meter från campingen. Storlabb har du på stigen upp mot fågelberget och de är vana vid människor, de sitter ofta alldeles intill stigen. För att fota toppskarv kan jag rekommendera båttur runt ön, den bokas enklast i campingens reception. /Frode
Tack för bra information. Bokat och klart, skall bli spännande :)
 

frwe

Aktiv medlem
Har också stora funderationer på Runde i sommar.
Var inne på slutet av maj men efter läsning på nätet kommit
fram till att jag vill ha bilder på fisk i munnen på lunne fågeln.

När är bästa tiden för det? Veckan efter midsommar?
Första hälften av juli tror jag. /Frode
 
ANNONS