Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

FlyerOne

Aktiv medlem
Skruttiga jag var inlagd på Sahlgrenska denna gång, så jag ser fram mot nästa i stället.

Och idag fick jag en halvsekelgammal Exakta Varex VX med en uppstättning objektiv och tillbehör från en kompis kompis, och lite böcker på tyska, vilket förnöjer mig högeligen. :)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
På torsdag 30 mars bör det vara dags för fotofika vad jag kan se.

Har blivit av med alla virus och bacillusker or whatever men jag är fortfarande lite darrig på benen. Tänkte i alla fall försöka komma till fikat.. Som vanligt är mitt mål att anlända före kl 18...
 

Juhani

Avslutat medlemskap
På torsdag 30 mars bör det vara dags för fotofika vad jag kan se.

Har blivit av med alla virus och bacillusker or whatever men jag är fortfarande lite darrig på benen. Tänkte i alla fall försöka komma till fikat.. Som vanligt är mitt mål att anlända före kl 18...
Tanken var väl bra ;-)

Fick i mig mat och kaffe i alla fall och en kortare diskussion.
 

Bilagor

FlyerOne

Aktiv medlem
Ja, detta fåŕ kanske anses vara ett fall av "Anden var villig men köttet var svagt"...

Igår gick de uschla virusbataljonerna till förnyad attack, så jag har varit väldigt matt och sängliggande tills nu. Fotofikat var helt bortblåst ur min dimmiga skalle, så därför skickade jag inte återbud som jag förstås borde ha gjort.

Men det verkar som att det dök upp någon annan i alla fall? Och man ska ju alltid se det positiva i det negativa - den här gången kom du undan med en kortare diskussion, vilket skulle ha varit väldigt osannolikt ifall jag hade dykt upp - så tjôtig som jag är...
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Såg att det var dags för Fotofika i morgon. Visserligen har jag väl blivit gammal och glömsk, men när det bara är EN dag före att komma ihåg så borde jag ju klara det... Avser således att komma i morgon ifall någon mer anmäler sig före kl 13 i morgon (därefter har jag inte tillgång till någon Internetdator). Lär väl som vanligt komma någon gång EFTER kl 17 :)
.
 

Juhani

Avslutat medlemskap
Såg att det var dags för Fotofika i morgon. Visserligen har jag väl blivit gammal och glömsk, men när det bara är EN dag före att komma ihåg så borde jag ju klara det... Avser således att komma i morgon ifall någon mer anmäler sig före kl 13 i morgon (därefter har jag inte tillgång till någon Internetdator). Lär väl som vanligt komma någon gång EFTER kl 17 :)
.
För min del så hoppar jag över denna fika, men kan ta en om två veckor (11/5) istället?
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Då verkar det inte vara lönt för mig att komma heller, så jag drar nu i stället iväg ut på andra öden och angantyr.

För min del så hoppar jag över denna fika, men kan ta en om två veckor (11/5) istället?
Det är förstås inga som helst problem för oss att välja något annat datum i stälet. 11 maj är lika bra som något annat. Såvida tiden inte råkar kollidera med något sjusärdeles intressant på Vetenskapsfestivalen som har börjat då. :)
 

Juhani

Avslutat medlemskap
Det är förstås inga som helst problem för oss att välja något annat datum i stälet. 11 maj är lika bra som något annat. Såvida tiden inte råkar kollidera med något sjusärdeles intressant på Vetenskapsfestivalen som har börjat då. :)
Fika imorgon då? :)

Eller hittade du något annat på festivalen?
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Är rädd för det, mycket mer än vad jag hinner gå på...

Kanske du själv är intresserad av något på Vetenskapsfestivalen? Några ex.:

17:00-19:00 Populärvetenskap mot alternativa fakta - Seminarium om bl.a. hatbrott, trumpifiering, filterbubblor och faktaresistens.

19:30-20:30 Säkerhetspodcasten Live - Om hur man håller hackare borta.


Hur ska vi göra sen - ett nytt försök den 18.e alternativt 25.e maj?
.
 

Juhani

Avslutat medlemskap
Är rädd för det, mycket mer än vad jag hinner gå på...

Kanske du själv är intresserad av något på Vetenskapsfestivalen? Några ex.:

17:00-19:00 Populärvetenskap mot alternativa fakta - Seminarium om bl.a. hatbrott, trumpifiering, filterbubblor och faktaresistens.

19:30-20:30 Säkerhetspodcasten Live - Om hur man håller hackare borta.


Hur ska vi göra sen - ett nytt försök den 18.e alternativt 25.e maj?
.
Den där om säkerhet kan vara intressant, även om jag tror mig veta allt redan ;-)
Så 19:30 vid bältespännarparken, ses kanske där då?


Ja, vi kan ta 18:e maj som fika istället så har vi nästa datum därefter i reserv eftersom det är ordinarie datumet, men sedan är det semestertider och långt till nästa fika.
 

elmundo

Ny medlem
Marknadsföring av Fotografier i Göteborg

Hej,

Jag söker efter en byrå som kan marknadsföra mina fotografier på Internet. Behöver även hjälp med att skapa en hemsida. Företaget får gärna ligga centralt i Göteborg, men hade även funkat i Borås då jag bor där. Har kollat runt lite men det börjar nu bli ganska akut då vill jag vill ha det live innan semestern.

Eftersom det är många fotografer och kreativa själar här som är bosatta i Gbg så tänker jag att slänger ut frågan här om någon har goda erfarenheter av någon bra byrå????? Blev även tipsad om https://www.symbiooz.com/ av en bekant som fått hjälp med sin hemsida. Någon som vet?



Tack!
 

FlyerOne

Aktiv medlem
elmundo, söker du ett galleri i Göteborg där du kan ställa ut dina bilder? I så fall har jag väl inte så mycket positivt att bidra med. Senast jag ställde ut på ett galleri var efter att jag gått en kurs på HFF (Högskolan För Fotografi), men där var väl syftet mest att visa att ens fotografi hade förbättrats genom kursen, och att visa fotografiska alster för intresserade.

Jag har aldrig någonsin sett ett fysiskt fotogalleri med inriktning på fotoamatörer (försäljningen skulle säkert inte betala lokal- och personalkostnader). Jag känner bara till ett fotogalleri här i Göteborg, ArtPhotoCollection på Hedåsgatan 5. Förutom egna bilder ställer man ut och säljer bilder från ett urval av internationellt framstående professionella fotografer, skriver de på sin hemsida.

Edit:
Ser nu att du snarare söker en Internetbildbyrå. Sådana finns ju hur många som helst. Var dock medveten om att affärsidén bygger på att erbjuda ett väldigt stort urval av bilder till ett mycket lågt pris för köparna. Det är bara ett fåtal fotografer/bildleverantörer som får ens kaffepengar för sitt arbete. Grundaren/arna av bildbyrån blir däremot förmögna trots det låga priset per bild, genom försäljning av ett mycket stort antal bilder (ifall de lyckas få fart på ruljansen förstås).

Efter att ha läst ditt inlägg ytterligare en gång ser jag att du kanske söker hjälp med att göra en egen hemsida för att sälja bilder? Där har jag tyvärr inga erfarenheter att dela med mig av. Ställ dock inte allt för stora förhoppningar om att kunna dra in en massa pengar - numera anser alla att de kan fotografera själva... Men i enstaka fall kan der ju lyckas, så försöka duger.

PS Ursäkta min tillfälliga(?) dimmighet, eftersom jag oförståndigt nog suttit uppe hela natten...
.
 
Senast ändrad:

FlyerOne

Aktiv medlem
Vad tror du, fika imorgon?
Vi strålade ju samman ju på Vetenskapsfestivalen den 11 maj, och eftersom det fanns kakor där så kvalificerade sig detta för den andra delen i Fotofika. Men eftersom vi inte hann med mer än en enda mening om något fotorelaterat precis innan spårvagnen kom, så kvalificerar sig detta möte enligt min mening ändå inte som Fotofika...

Därför låter det bra med ett "officiellt" Fotofika i morgon den 18.e maj. Har kl 17:30 som riktmärke :)
 

elmundo

Ny medlem
elmundo, söker du ett galleri i Göteborg där du kan ställa ut dina bilder? I så fall har jag väl inte så mycket positivt att bidra med. Senast jag ställde ut på ett galleri var efter att jag gått en kurs på HFF (Högskolan För Fotografi), men där var väl syftet mest att visa att ens fotografi hade förbättrats genom kursen, och att visa fotografiska alster för intresserade.

Jag har aldrig någonsin sett ett fysiskt fotogalleri med inriktning på fotoamatörer (försäljningen skulle säkert inte betala lokal- och personalkostnader). Jag känner bara till ett fotogalleri här i Göteborg, ArtPhotoCollection på Hedåsgatan 5. Förutom egna bilder ställer man ut och säljer bilder från ett urval av internationellt framstående professionella fotografer, skriver de på sin hemsida.

Edit:
Ser nu att du snarare söker en Internetbildbyrå. Sådana finns ju hur många som helst. Var dock medveten om att affärsidén bygger på att erbjuda ett väldigt stort urval av bilder till ett mycket lågt pris för köparna. Det är bara ett fåtal fotografer/bildleverantörer som får ens kaffepengar för sitt arbete. Grundaren/arna av bildbyrån blir däremot förmögna trots det låga priset per bild, genom försäljning av ett mycket stort antal bilder (ifall de lyckas få fart på ruljansen förstås).

Efter att ha läst ditt inlägg ytterligare en gång ser jag att du kanske söker hjälp med att göra en egen hemsida för att sälja bilder? Där har jag tyvärr inga erfarenheter att dela med mig av. Ställ dock inte allt för stora förhoppningar om att kunna dra in en massa pengar - numera anser alla att de kan fotografera själva... Men i enstaka fall kan der ju lyckas, så försöka duger.

PS Ursäkta min tillfälliga(?) dimmighet, eftersom jag oförståndigt nog suttit uppe hela natten...
.
Hej,

Tack för snabbt svar, och tack till alla som skrivit på DM. Det verkar som de har löst sig nu med en gammal polare som gör min sida! Verkade som att byrån som jag blivit tipsad om mest håller på med Sökmotoroptimering .

Hoppas alla göteborgare har en go dag i Solen, ser fram emot fotoljuset ikväll!
 
ANNONS