Annons

Raderat minneskort av misstag

Produkter
(logga in för att koppla)

EWWE

Medlem
Hej!

Jag råkade radera minneskortet innan jag lagt över bilderna till datorn. Så alla är borta nu,
Har hört talas om att det finns program som kan få fram raderade bilder. Någon som vet något sådant program? det får gärna fungera till mac.
När man använder ett sånt program, måste man ha en minneskortläsare eller kan det hitta bilder från kameran som är inkopplad i datorn?

Tacksam för hjälp!

MVH
Evelina
 

frwe

Aktiv medlem
Köpte ett Sandisk 16GB ExtremeIV för någon dag sedan och får med ett program som heter ResquePro. Det kan bara läsa minneskort i en kortläsare, inga hårddiskar eller andra media men det fungerar bra. Det finns andra att ladda ner men det går inte att testköra innan du köpt, det finns begränsningar i programmen. De kostar inte hela världen. Jag har köpt ett som heter FileScavenger som kan läsa hårddiskar också. Fungerar hur bra som helst.

/FW
 

Poteta

Aktiv medlem
Hej!

Jag råkade radera minneskortet innan jag lagt över bilderna till datorn. Så alla är borta nu,
Har hört talas om att det finns program som kan få fram raderade bilder. Någon som vet något sådant program? det får gärna fungera till mac.
När man använder ett sånt program, måste man ha en minneskortläsare eller kan det hitta bilder från kameran som är inkopplad i datorn?

Tacksam för hjälp!

MVH
Evelina
Jag har lyckats återskapa en hel del bilder från en raderad hårddisk med Easy Photo Recovery (som numera kostar pengar ser jag) men det finns säkert andra lika bra program som är gratis. Om du inte har använt minneskortet efter raderingen så borde du kunna få tillbaka de flesta bilderna. :)
 

Ventures

Aktiv medlem
Det är pga denna möjlighet att återskapa raderade filer som man bör tänka sig för innan man säljer ett begagnat minneskort. Jag köpte en gång ett äldre olympuskort, eftersom det inte säljs några nya XD som passar de tidiga kamerorna, testade på skoj med pc-inspector och visst fanns allt kvar.
 

Falumas

Aktiv medlem
Det är pga denna möjlighet att återskapa raderade filer som man bör tänka sig för innan man säljer ett begagnat minneskort. Jag köpte en gång ett äldre olympuskort, eftersom det inte säljs några nya XD som passar de tidiga kamerorna, testade på skoj med pc-inspector och visst fanns allt kvar.
Det finns program som verkligen raderar filer om man skall sälja sitt minneskort. Vilket till och med Scottland yard hade glömt att använda för ett par år sedan.

/Karl
 

EWWE

Medlem
Tack för alla svar- jag har laddat ner pc inspector. men den hittar inte kameran, antar att jag behöver en minneskortläsare då eller?
 

EWWE

Medlem
Köpte mig en minneskortläsare och använde PC Inspector smart recovery på windows. Den hitta alla bilder. Problemet löst! Skönt att de fanns kvar!

Tack för hjälpen! =)
 

Drogen

Aktiv medlem
Jepp, skönt att det löste sig, och bra med en återkoppling i tråden så dom som letar i framtiden kan läsa om en metod som fungerade.
 
ANNONS