Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotobok från bröllop.

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter Olofsson

Ny medlem
Hej. Sitter och skriver ihop prispaket till bröllop. Har en fråga hur mycket man ska ta för en fotobok (inte album) från bröllopet med ca 30-40 sidor och hård pärm?
Gärna lite olika tips från enklare fotobok till lyx.

Ha det gott och tack på förhand
Peter
 

LottaJohansson

Aktiv medlem
Hej. Sitter och skriver ihop prispaket till bröllop. Har en fråga hur mycket man ska ta för en fotobok (inte album) från bröllopet med ca 30-40 sidor och hård pärm?
Gärna lite olika tips från enklare fotobok till lyx.

Ha det gott och tack på förhand
Peter
Hejsan Peter!

En prisfråga igen...hehe. Du bör ta betalt för tiden du lägger ner (alltså timmar gånger ditt timpris, vad det nu är) eller ta betalt per sida, för jag antar att det är du som gör själva layouten till boken? Sen ska det såklart täcka kostnaderna för "framkallning" av boken.

Lycka till!
/Lotta
 

volkers

Aktiv medlem
Prissättning bröllopsalbum

Hej. Sitter och skriver ihop prispaket till bröllop. Har en fråga hur mycket man ska ta för en fotobok (inte album) från bröllopet med ca 30-40 sidor och hård pärm?
Gärna lite olika tips från enklare fotobok till lyx.

Ha det gott och tack på förhand
Peter
Hej Peter,

Jag skrev ihop en liten guide som fungerar för många kollegor: lösen är. pro-album

http://blog.online-albumproofing.com/faq/lat-kunden-valja-vilken-sorts-bok-han-vill-ha-utan-att-du-minskar-din-fortjanst/
 

volkers

Aktiv medlem
Prisfråga fotobok bröllop...

Hejsan Peter!

En prisfråga igen...hehe. Du bör ta betalt för tiden du lägger ner (alltså timmar gånger ditt timpris, vad det nu är) eller ta betalt per sida, för jag antar att det är du som gör själva layouten till boken? Sen ska det såklart täcka kostnaderna för "framkallning" av boken.

Lycka till!
/Lotta
Håller med.... Men om du erbjuder tjänsten inom ditt företag, alltså "professionellt" ha du en viss förpliktning att se till att jobbar snabb och effektiv.

Några fotografer sitter en vecka med sin (första) bok, mer andra behöver 3 minuter per uppslag och få fram väldig fina resultat. Om man kan jobbar i Photoshop rekommenderar jag att kolla på videon nedan..? Annars googla "photojunktion" - håll dig borta från enstaka leverantörernas mjukvaror... Lås dig inte till en leverantör!

http://www.youtube.com/watch?v=zxo9p8_v2Zw&feature=youtube_gdata_player
 
ANNONS