Annons

Objektiv!

Produkter
(logga in för att koppla)

Sandoz50

Ny medlem
Bör man få testa ett objektiv när man är spekulant på det?

Det jag funderar på kostar ca 10000 och det vill man ju vara nöjd med innan man köper det?


Mvh Roger
 

rymdbörje

Medlem
Allt handlar väl om hur mycket pengar man är beredd att i värsta fall slänga i sjön. Ett objektiv för 10 000 hade åtminstone jag inte köpt utan att först ha klämt och känt på det, samt noga kontrollerat att allt funkar som det ska.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Bör man få testa ett objektiv när man är spekulant på det?

Det jag funderar på kostar ca 10000 och det vill man ju vara nöjd med innan man köper det?


Mvh Roger
Nu vet jag inte om det är nytt eller begagnat, men jag har testat alla begagnade objektiv vid köpet. Vid ett tillfälle så stämde jag träff för att ta en bildserie och några dagar senare köpte jag det efter granskat bilderna. Detta gäller såklart köp på plats, du ska inte räkna med att du ska få testat ett objektiv som skickas

Nya objektiv har jag också ofta testat innan köp, mest för att kolla att fokus sätts som det ska
 

martinot

Aktiv medlem
Bör man få testa ett objektiv när man är spekulant på det?

Det jag funderar på kostar ca 10000 och det vill man ju vara nöjd med innan man köper det?


Mvh Roger
Jag brukar testa alla kamerahus eller objektiv som jag köper beg. innan jag lämnar/paypalar/swishar över något.
 
ANNONS