Annons

Vänstervriden kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

mimasan

Avslutat medlemskap
Hej

Är det någon som känner till om det finns nån kamera som även finns i variant för vänsterhänta?

Henrik
 

PMD

Aktiv medlem
Det gjordes några sådana i forntiden. Yashica Samurai dyker upp i minnet som en kamera som gjordes i en höger- och en vänstervriden variant, men jag tror inte att det finns någon modern liknande kamera.
 

oskda

Aktiv medlem
Som vänsterhänt själv känner jag att alla kameror i dagsläget är gjorda för oss. Då jag använder min stadiga hand(vänster) till att stabilisera och följa ett objekt och den överflödiga (höger) till att trycka på några knappar. 😉 skulle inte vilja ha det tvärtom, har faktiskt funderat lite på hur bra högerhänta verkligen tycker att det är i dagsläget? ☺😉
 

Kjell Andersson

Aktiv medlem
Som vänsterhänt själv känner jag att alla kameror i dagsläget är gjorda för oss. Då jag använder min stadiga hand(vänster) till att stabilisera och följa ett objekt och den överflödiga (höger) till att trycka på några knappar. 😉 skulle inte vilja ha det tvärtom, har faktiskt funderat lite på hur bra högerhänta verkligen tycker att det är i dagsläget? ☺😉
Håller med föregående talare :)
Kan inte tänka mig att använda en "omvänd" kamera idag.
 

iSolen.se

Guest
Som vänsterhänt själv känner jag att alla kameror i dagsläget är gjorda för oss. Då jag använder min stadiga hand(vänster) till att stabilisera och följa ett objekt och den överflödiga (höger) till att trycka på några knappar. 😉 skulle inte vilja ha det tvärtom, har faktiskt funderat lite på hur bra högerhänta verkligen tycker att det är i dagsläget? ☺😉
Håller med.

Värre är om man är höger- eller vänsterögd.
 

nyanders

Aktiv medlem
hehe, den känner jag igen. Fick alltid låsa min nikon för annars flyttade jag också fokuspunkten.
:)
Jag tittar i sökaren med vänster öga och det händer att fokuspunkten flyttar sig till vänster (normalt kör jag single focuspoint i mitten).

Nu fick jag äntligen en förklaring på varför den flyttar på sig, jag har aldrig tänkt på att det är näsan som är boven i dramat... :)

//Anders
 

iSolen.se

Guest
Jag tittar i sökaren med vänster öga och det händer att fokuspunkten flyttar sig till vänster (normalt kör jag single focuspoint i mitten).

Nu fick jag äntligen en förklaring på varför den flyttar på sig, jag har aldrig tänkt på att det är näsan som är boven i dramat... :)

//Anders
Prova att fota med "fel" öga, det är inte lätt!
 
ANNONS