Annons

Spiral till kalender

Produkter
(logga in för att koppla)

DaMoose

Aktiv medlem
Jag köpte ett kombinerat hålslag och spiralmonterare på Kjell & Co.

Maskinen kostade under 300:- och spiralerna gick på 1:- styck ungefär.

Skall själv göra lite kalendrar som julklapp.
 

Markholm

Aktiv medlem
Hej, nu väcker jag en gammal tråd till liv, men hoppas att någon kan ta sig tid att besvara min fråga. Jag hade tänkt göra ett antal almanackor, men hittar inga mallar som jag gillar på internet, så jag ska göra denna själv. Jag kommer då behöva en spiralmaskin och trådspiraler, men vet inte vart man kan hitta detta till ett bra pris, har ni några tips?

Tack på förhand!

Mvh Gustav
 

Jullie

Aktiv medlem
Hej, nu väcker jag en gammal tråd till liv, men hoppas att någon kan ta sig tid att besvara min fråga. Jag hade tänkt göra ett antal almanackor, men hittar inga mallar som jag gillar på internet, så jag ska göra denna själv. Jag kommer då behöva en spiralmaskin och trådspiraler, men vet inte vart man kan hitta detta till ett bra pris, har ni några tips?

Tack på förhand!

Mvh Gustav
Jag har en IbiClick maskin, som jag i och för sig är nöjd med för den är enkel att använda, men en nackdel är att sidorna inte kan bläddras runt eftersom det blir som en några millimeter bred rand på själva spiralen (som ju inte är någon spiral då).

Är det någon som provat att manuellt klämma ihop stålwirespriraler? Tänker att man skulle kunna använda Ibiclicken till att göra hål men sen sätta dit en stålwirevariant istället. Men då skulle man behöva klämma till den manuellt på någon sätt.

/Judit
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Kolla först att antalet hål stämmer överens. Jag har en bindningsmaskin för plastkammar. Dessa har 21 hål på A4 långsida. Det förefaller som att metallspiraler har tätare mellan hålen och därför har fler hål. Metallspiralerna kommer då inte att passa.
 
ANNONS