Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Illusion - Japanskt fotografi

Produkter
(logga in för att koppla)

Helena

Aktiv medlem
Utställning på Kulturhuset i Stockholm.
Klart sevärd och pågår en månad till tror jag!

// Heléna
 

patrikmalmberg

Aktiv medlem
Den har jag varit på väg till flera gånger. Ska jag se. Gillar japanskt fotografi. Gick på buntvis med utställningar i Tokyo.

Har du sett utställningen på Liljewalchs också? Den vill jag se!
 

Helena

Aktiv medlem
Har dom satt upp en ny? Var där för två veckor sedan och då var det Julia Margaret Cameron mfl...

Ska på Stina Brockmans utställning på Moderna i dag... fick veta igår att det var hon som tipsade mig om praktikplats för några år sedan så det är tack vare henne som jag fått alla mina jobb :)
Vän till familjen...
 

Klauz

Medlem
liljewalchs är INGET mot Illusion.. Illusion är underbar.. otroligt vackra o spännande foton.. (speciellt Miwa Yanagi)!

lilje är bara en simpel utställning.. inget märkvärdigt.. ingen inspiration
 

Helena

Aktiv medlem
Klauz skrev:
liljewalchs är INGET mot Illusion.. Illusion är underbar.. otroligt vackra o spännande foton.. (speciellt Miwa Yanagi)!

lilje är bara en simpel utställning.. inget märkvärdigt.. ingen inspiration
Måste ifs erkänna att jag får en småpervers känsla av att gå på en bra utställning... Satt och kved när vi var på Liljevalchs (karin och Lars Halls samling 396 fotografiska förälskelser). Ja menar vafaan.-.. en hel vägg med Cameron bilder!!!!!!!!!!!! Min absoluta favorit... och dessutom en bild av min näst bästa fotograf Paul Strand!!!!! Min stackars vän Matthew som var med mig fick sig en redig historielektion... Dessutom så har dom en helt otrolig resturang på Liljevalchs... perfekt att luncha där om man kan ta en lite längre lunch!

Nu blev jag alldeles till mig igen... Om den pågår lite längre så ska jag ta med mig mamma dit också så får jag stöna lite till!

Vem fan behöver ett aktivt sexliv när man kan ta och titta lite på Julia Margaret Camerons bilder :)

Jag trodde att vår lärare var full av skit när han sa att det är inte samma sak att se på en bild på riktigt och att se den avtryckt i en bok... Det fungerar bra med moderna fotografier... men dom gamla ska ses på riktigt!

Nu blev jag alldeles till mig igen :)))))))))))))))
Ska nog gå och göra någonting av saken... klippa trasmattor eller något :)
 

Klauz

Medlem
hahaha..
jag uppskattar dina "utbrott"! =)
men du måste väl ändå erkänna att illusion var snäppet vassare?
 

Helena

Aktiv medlem
Efter Illusion så tänkte jag,... *ja ja vad bra* efter Liljevalchs så bjöd jag min kompis på lunch?!?! då måste jag vara glad :) Fast han ligger redan 15 middagar före mig så jag har lite att ta igen :p
 

Klauz

Medlem
Helena skrev:
efter Liljevalchs så bjöd jag min kompis på lunch?!?! då måste jag vara glad :) Fast han ligger redan 15 middagar före mig så jag har lite att ta igen :p
yee yee that's it.. middagen.. och ditt prima humör just då!! deppig svartvit konst ute på djurgården går inte uppe mot knivskarpa macrofoton kopierade på vanligt papper i 2m storlek utställda högst upp i kulturhuset!!! du hör ju själv.. ;)
 

Helena

Aktiv medlem
Men om du kollar på mina bilder så är jag mer uite på Djurården och cyklar än uppe i Kulturhuset :) Anordnade dock en fest en gång uppe i Kukturhuset i Cafe Panorama... djävligt kul :)
 
ANNONS