Annons

Var fåtag i skruv?

Produkter
(logga in för att koppla)

Karl Peter

Aktiv medlem
Var kan man få tag i skruv av olika lämpliga dimensioner till äldre kameror och objektiv om man inte har donatorsobjekt att tillgå? Finns det några återförsäljare av sådana finmekaniska skruvar?
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Skruvar går att köpa i alla former. Det gäller bara att hitta ngn som säljer det.
Små skruvar så går jag till en urmakare i Sandhem så gör han en.
M2? -Nä så stora har jag inte. Sa han för några år sedan men gjorde en av en M2 stav.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag är inte säker på att de säljer till privatpersoner. För att använda webbshoppen måste man i alla fall vara fakturakund hos dem.
Aha. Jag bara klev i butiken och handlade. Det gick bra utan att vara fakturakund (men det är några år sen).

Eftersom Peter inte bor i närheten av Uppsala så går det kanske inte så bra.
 

Kustbo

Aktiv medlem
Aha. Jag bara klev i butiken och handlade. Det gick bra utan att vara fakturakund (men det är några år sen).

Eftersom Peter inte bor i närheten av Uppsala så går det kanske inte så bra.
Har också handlat i fysiska butiken som privat men kan ju vara annorlunda via nätet en annan Uppsalabutik med specialsortiment som ofta löst problem åt mig är Slangservice mycket udda skruvar och grejor i den branschen så kan vara värt att kolla och det är väldigt hjälpsamma också ;-)
 

eskil23

Aktiv medlem
Skruvar går att köpa i alla former. Det gäller bara att hitta ngn som säljer det.
Små skruvar så går jag till en urmakare i Sandhem så gör han en.
M2? -Nä så stora har jag inte. Sa han för några år sedan men gjorde en av en M2 stav.
Påminner mig om en anekdot som jag hört om motsatt förhållande.
Ett företag (jag tror att det var SKF, men jag är inte säker) skulle installera en ny travers. Den skulle fästas i betongfundament i byggnaden med sexton stycken skruvar. Räknenissen som skulle lägga beställningen såg att det var väldigt dyra skruvar, men man fick rabatt om man köpte fler än hundra, så han beställde hundra skruvar. Hade han nöjt sig med sexton hade de kommit på fyra pallar. Nu kom det ett järnvägslass...
 

afe

Aktiv medlem
Har också handlat i fysiska butiken som privat men kan ju vara annorlunda via nätet en annan Uppsalabutik med specialsortiment som ofta löst problem åt mig är Slangservice mycket udda skruvar och grejor i den branschen så kan vara värt att kolla och det är väldigt hjälpsamma också ;-)
Slangservice är mycket bra på det mesta (jag brukar skicka dit MC- och mopedkunder när de behöver konstiga saker). Jag har aldrig handlat på Maskin & Verktyg privat, men ska nog testa det eftersom de bor 200 meter från min arbetsplats.

Jag tänkte nog på Ahlsells El vad gäller butik - de säljer bara till företag.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Påminner mig om en anekdot som jag hört om motsatt förhållande.
Ett företag (jag tror att det var SKF, men jag är inte säker) skulle installera en ny travers. Den skulle fästas i betongfundament i byggnaden med sexton stycken skruvar. Räknenissen som skulle lägga beställningen såg att det var väldigt dyra skruvar, men man fick rabatt om man köpte fler än hundra, så han beställde hundra skruvar. Hade han nöjt sig med sexton hade de kommit på fyra pallar. Nu kom det ett järnvägslass...
Gäller att ha koll :)
 
ANNONS