Annons

Hyra fuji objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

NikiG

Medlem
Hej.

Jag behöver era tips!

Jag fottar med Fuji's X-T2 som jag fullkomligt älskar.
Har tre objektiv som kompletterar mina behov bra (mestadels porträtt och street), 18-55 2.8 (kit), 56 1.2 & ett gammalt konica hexanon 135 3.2.

En vän till mig driver ett hotell och frågade mig om jag kunde tänka mig fotografera deras hotellrum då de nyss renoverat. Problematiken i detta är ju att min vidaste lins endast går ner till 18mm - vilket kommer göra det utmanande att fotografera ett hotellrum.
Näst på inköpslistan står inte ett vidvinkel utan snarare en längre zoom eller något av de fasta 23/2 eller 35/2.

Så; vet någon av er om man kan hyra fuji objektiv någonstans i Sverige? Kommer endast göra detta en gång och därav känns ett köp otroligt bortkastat.

Tack :)

Obs!
Kommentarer gällande att min vän bör anlita någon annan, betala för ett objektiv eller liknande undanbes vänligen.
 

Nikoss

Ny medlem
Jag jobbar på Scandinavianphoto på Norr Mälarstrand i Stockholm. Där hyr vi med glädje ut många objektiv till din X-T2. Ses!
 

mimasan

Avslutat medlemskap
Hej.

Jag behöver era tips!

Jag fottar med Fuji's X-T2 som jag fullkomligt älskar.
Har tre objektiv som kompletterar mina behov bra (mestadels porträtt och street), 18-55 2.8 (kit), 56 1.2 & ett gammalt konica hexanon 135 3.2.

En vän till mig driver ett hotell och frågade mig om jag kunde tänka mig fotografera deras hotellrum då de nyss renoverat. Problematiken i detta är ju att min vidaste lins endast går ner till 18mm - vilket kommer göra det utmanande att fotografera ett hotellrum.
Näst på inköpslistan står inte ett vidvinkel utan snarare en längre zoom eller något av de fasta 23/2 eller 35/2.

Så; vet någon av er om man kan hyra fuji objektiv någonstans i Sverige? Kommer endast göra detta en gång och därav känns ett köp otroligt bortkastat.

Tack :)

Obs!
Kommentarer gällande att min vän bör anlita någon annan, betala för ett objektiv eller liknande undanbes vänligen.

Jag vet inget svar på din fråga egentligen. Men du kan ju testa att ta flera bilder medcdin 18mm och lägga ihopdem som panorama kanske?:)

Henrik
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
OM du skall uppnå samma kvalitet som mäklarfoto så behöver du flera exponeringar som läggs ihop till en HDR. Därav många gånger en exponering med blixt. Framkallas ofta i PS med manuell justering.
Man brukar säga att lämpliga objektiv är 20 mm eller vidare för FF.
Så det enda lämpliga objektivet är egentligen Fuji 10-24/4 OIS. Kameran nästan alltid på stativ.
 
ANNONS