Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagens REA-tips (diskussionstråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

StaffanW

Aktiv medlem
Nja, med tanke på växelkursförändringarna var det inte speciellt förvånande. Priset i USD var ungefär samma som för tidigare modeller.
Googlar lite och du har rätt, 5DIV och 5DIII låg båda på $3499 när dom släpptes, 5DII dock på $2699.
Jag kanske inte skulle skrivit "till mångas förvåning" utan till "min förvåning". Jag trodde nog den skulle hamna på runt 30" och inte på runt 40".
 

Leica-M-gubben

Aktiv medlem
Cyberphoto kör med en kampanj just nu där 3500kr dras av i kassan om man matar in koden 2017A7R2
Priset blir då: 26 490

Närmast konkurrent på prisjakt 29990kr
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Googlar lite och du har rätt, 5DIV och 5DIII låg båda på $3499 när dom släpptes, 5DII dock på $2699.
Jag kanske inte skulle skrivit "till mångas förvåning" utan till "min förvåning". Jag trodde nog den skulle hamna på runt 30" och inte på runt 40".
5D Mark IV kostar nu 34 690 kr på Fotokungen inklusive ett batterigrepp som du kan sälja separat.

http://www.fotokungen.com/canon/digital-system/canon-eos-5d-mark-iv-hus-inkl-bg-e20

Batterigreppet är en central Canon-kampanj, liksom att du får cashback om du köper till ett objektiv under de kommande månaderna. Det gäller tyvärr inte nya 16-35/2,8 III som jag är sugen på.
 

Nisse.K

Aktiv medlem
Jag föreslår att vi utökar reglerna i tips-tråden med att man måste länka till tipsen om det är möjligt. Om inte så måste man beskriva hur man hittar tipset. Är det någon som har några åsikter om detta?
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Jag föreslår att vi utökar reglerna i tips-tråden med att man måste länka till tipsen om det är möjligt. Om inte så måste man beskriva hur man hittar tipset. Är det någon som har några åsikter om detta?
Medhåll, jag brukar länka. Det underlättar för alla om man har en länk att tillgå så man kommer rätt på en gång.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Medhåll, jag brukar länka. Det underlättar för alla om man har en länk att tillgå så man kommer rätt på en gång.
Jag som jobbar från telefon med lite större bökighet att utföra sådana länkar (fick d u info om Scandinavian Photos rea) kommer då sluta att tillföra rea tips - är detta bättre? Inga rea tips är bättre än tips utan länk - är det så ni vill ha det helst?
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Jag som jobbar från telefon med lite större bökighet att utföra sådana länkar (fick d u info om Scandinavian Photos rea) kommer då sluta att tillföra rea tips - är detta bättre? Inga rea tips är bättre än tips utan länk - är det så ni vill ha det helst?
Det är ju bara att kopiera länken i webbläsaren och klistra in. Jag menade bara att det underlättar om man har en länk men inget krav från min sida.
 

ola_nilsson

Aktiv medlem
Hegethorns inbyteskampanj

Har någon luskat ut om inbytesrabatten redan är avräknat från priserna på Hegethorns hemsida?

Från Bussmickes post i REA-tråden:

Canon EF 100mm 2,8L Macro för 6190, en sänkning med 2000
http://www.hegethorns.se/Meny/Kamero...=4960999635170

6190kr och inbytesrabatt på 3016kr låter ju för bra. De måste mena att de redan sänkt 3016kr från ett pris någon tusenlapp över marknadspriset, eller hur?

Någon som bytt in hos dem? Brukar man få mer för sina objektiv om man byter in något bättre än "bara" ett fungerande objektiv?
 

Bilagor

hne

Aktiv medlem
De galna priserna på polariserande filter hos Kjell&co fick mig att slå till. Som väntat är det bra på att släcka polariserat ljus. Lite oväntat verkar det inte påverka skärpan nämnvärt, i alla fall mindre än mitt B+W ND1.8. Det ger rätt mycket flares, men för 40kr för ett 72mm CPL ska jag inte klaga. Ingen butik i närheten har något 77mm inne, annars hade jag köpt ett sådant också.
 

iSolen.se

Guest
De galna priserna på polariserande filter hos Kjell&co fick mig att slå till. Som väntat är det bra på att släcka polariserat ljus. Lite oväntat verkar det inte påverka skärpan nämnvärt, i alla fall mindre än mitt B+W ND1.8. Det ger rätt mycket flares, men för 40kr för ett 72mm CPL ska jag inte klaga. Ingen butik i närheten har något 77mm inne, annars hade jag köpt ett sådant också.
Billiga polfilter brukar väl ha problem med färg och att de kan vara riktningskänsliga, inte skärpa?
 

Grimmer

Aktiv medlem
De galna priserna på polariserande filter hos Kjell&co fick mig att slå till. Som väntat är det bra på att släcka polariserat ljus. Lite oväntat verkar det inte påverka skärpan nämnvärt, i alla fall mindre än mitt B+W ND1.8. Det ger rätt mycket flares, men för 40kr för ett 72mm CPL ska jag inte klaga. Ingen butik i närheten har något 77mm inne, annars hade jag köpt ett sådant också.
Låter som ett bra val om man vill testa att sätta polfilter på blixten. Man kan få rätt intressanta effekter av det.
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Scandinavians begagnatrea suger, bara så ni vet, i vart fall i Stockholm. Brukar inte varför, brukar vara bättre. Så ta er inte kraften att ta er dit
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Scandinavians begagnatrea suger, bara så ni vet, i vart fall i Stockholm. Brukar inte varför, brukar vara bättre. Så ta er inte kraften att ta er dit
Det räcker väl att ta sig till dator? Jag köpte i alla fall ett objektiv på deras rea som jag länge tänkt skaffa. Nu fanns det begagnat med avdragbar moms.
 
ANNONS