Annons

Canon Eos 6D Mark II spekulationer

Produkter
(logga in för att koppla)

Astroscapist

Aktiv medlem
Mhn.. Jämför med D810, det förstår jag inte, jämför med MKIV, det förstår jag inte eller, där svävar Tony ut tycker jag. Knepigare blir det väl när den jämförs med Fuji X-T2 4K dubbla kort och inom samma prisklass. Å andra sidan kan redan många bra Canon objektiv finnas i skåpen, och priset kommer att sjunka på 6D2.
Tycker han inte svävar ut. Han jämför ju bl.a. bildkvalité, AF punkter, samma prisklasser etc och tar upp exempel på alternativ. Tyckte det var en rättvis recension om man sett andra recensioner. Tycker alla är rätt samspelta.

/Stefan
 

gamleJ

Aktiv medlem
Mhn.. Jämför med D810, det förstår jag inte, jämför med MKIV, det förstår jag inte eller, där svävar Tony ut tycker jag. Knepigare blir det väl när den jämförs med Fuji X-T2 4K dubbla kort och inom samma prisklass. Å andra sidan kan redan många bra Canon objektiv finnas i skåpen, och priset kommer att sjunka på 6D2.
Tror recensioner blir svåra att göra intressanta och vägledande om du inte får jämföra både med dyrare och billigare hus från olika tillverkare. Det är i detta ljus 6d mkii bedöms som för högt prissatt oavsett om den säljer bra eller inte.
 

Bengf

Aktiv medlem
Ja för mig så är D810 en helt annan kamera som vänder sig till helt andra köpare. D610 kommer närmast i jämförelse kan man tycka eller då D750, det är som om det fattas en modell mellan 6D2 och MKIV.
 

gamleJ

Aktiv medlem
Ja det känns som det fattas en modell. Kanske är det en spegellös fullformatare som ska in mellan 6d mkii och 5d mkiv? Det blir väl svårt ännu så länge för Canon att få till en spegellös som är bättre än 5d mkiv gällande af. Däremot bör de väl kunna matcha af i 6d mkii hyfsat. Bättre af-täckning, bättre slutartider iallafall elektroniskt och 4K är väl rimligt att tänka också. Pris runt 30000kr.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Hur är det ställt med 5D mark III? Är det någon som vet - skall den försvinna eller finnas parallelt med 6D II och 5D III? I så fall finns en mellanmodell så att säga.
 

gamleJ

Aktiv medlem
Hur är det ställt med 5D mark III? Är det någon som vet - skall den försvinna eller finnas parallelt med 6D II och 5D III? I så fall finns en mellanmodell så att säga.
Kan inte hitta några uppgifter kring detta. Flera nätbutiker har fortfarande nya på lager. Kanske blir den kvar ett tag till. Skulle dock vara trevligt att få köpa en Canon med lite nya funktioner men som samtidigt inte gör avkall på funktioner som stryper kreativiteten. en vikbar skärm skulle också sitta bra.
 

Bengf

Aktiv medlem
Ja det är om det blir 5 års intervaller framöver, då gäller det nog att man tänker till vad som erbjuds, näst i tur skulle jag tro att 7D3 och 90D kan vara på gång, kan aldrig tänka mig att dom förbiser 4K åter igen. 90D vore önskvärt med dubbla kortplatser också, för 80D är ingen dum kamera.

Inte omöjligt att en spegellös FF ligger på lut eller inom en snar framtid, intressant med rörlig/vridbar skärm, det sågs som en försvagning för en kort tid sedan och signalerade amatör kamera av billigare sort. det tar tid innan vissa nyheter får ordentligt fäste.
 
ANNONS