Annons

Fujifilm X-E3

Produkter
(logga in för att koppla)

martinot

Aktiv medlem
https://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-e3-first-impressions-review

https://www.cameralabs.com/fujifilm-xe3-review/

https://jonasraskphotography.com/2017/09/07/fujifilm-x-e3-review-the-liberator/ (officiell Fujifotograf, så läs med lite salt då det inte är en oberoende person).

Gillar att de fortsätter med X-E-serien som har ett mycket trevligt format, och en av mina favoriter (precis som jag gillar mycket hos Sonys A-6xxx-serie).

Saknar att den inte fick vikbar skärm eller dubbla kortplatser (både de senaste modellerna i X-Pro-serien och X-Tx-serien har det numera). Miss att de även tog bort den inbyggda blixten.

Gillar att X-E-serien fortsätter leva, och bra att den fått samma AF-joystick från X-Pro och X-T2.

Någon som beställt, eller funderar?
 

Bengf

Aktiv medlem
Mycket är förväntat som självklart nya 24mp sensorn, plus för ytterligare förbättrad autofokus ( som övriga modeller får genom Fujis generösa FW ) vridbar skärm var lite synd, men det går att välja X-T20 i stället, I modellprogrammen för dom flesta övriga tillverkare så är det så att ett antal får nöja sig med ett kort, fast några är ganska stora och har plats.
 

martinot

Aktiv medlem
vridbar skärm var lite synd, men det går att välja X-T20 i stället, I modellprogrammen för dom flesta övriga tillverkare så är det så att ett antal får nöja sig med ett kort, fast några är ganska stora och har plats.
Tycker det var en klar miss, då det finns en charm med både RF-stil på kamerahuset (som X-E-serien och Sony A6xxx-serien har). Finns minst lika mycket nytta med vinklingsbar skärm där. Har en X-T10 som är samma storlek som nya X-T20, men blir inte lika smidig som den kompakta X-E-serien (även om jag ibland föredrar EVF:en där i mitten; beror på vad jag skall fotografera).

Borde inte heller vara så svårt att få plats med, eller ens dyrt, men en extra SD-kortplats. Hade faktiskt inte klagat på om den extra kortplatsen var micro-SD (mycket hellre det än en enda kortplats). Tror att det (tyvärr) handlar om en medveten produktdifferentiering från Fujis sida, där man inte vill riskera att X-T20 och X-E3 inkräktar på försäljning av de dyrare X-T2 och X-Pro2.

Var även skräp att de plockade bort den inbyggda blixten tycker jag. Perfekt som upplättningsblixt, eller för att fjärra andra.

Här är det klar fördel för Sony A-6xxxx-serien som har både inbyggd blixt och vikbar skärm! (Dock inte dubbla kortplatser).
 

Bengf

Aktiv medlem
Dom kan nog vara lite tuffa mot kunderna trots allt, D80 och D7500 fick bara ett kort, vill man nästan tvinga upp dom till D500 eller 7DMKII, lika dant med Fuji förmodligen, köp X-PRO2 eller T2, personligen hade jag önskat A6500 något större, hoppas A6700 blir det med större batteriet också plus dubbla kort, håller med om att dubbla kort borde inte vara ett måste bara för halvpro kameror eller dyrare varianter. tror många amatörer knäpper på Bröllop och kusinträffar med inte så dyra kameror.
 
ANNONS