Annons

Kamerareparatör i Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)

bolly

Aktiv medlem
Är det någon som känner till någon bra kamerareparatör i Stockholm?
Det är min Minolta 500si som lagt av helt, jag misstänker att det har blivit kortslutning i elektroniken :-(. Jag skulle gärna vilja se om det går att laga den - blir väl troligtvis för dyrt, men jag känner mig inte riktigt redo för nytt kameraköp ännu. Någon som vet/kan rekommendera nåt ställe?
 

Mats Öberg

Aktiv medlem
Nu lyfter jag upp denna gamla tråd, eftersom ämnet är relevant.
Jag undrar också var jag kan lämna in utrustning (en gammal optik) för översyn här i Stockholm. Jag har nästan alltid vänt mig till Werner på Vito fotoservice men nu har han slutat på grund av sjukdom. Jag har även försökt få tag på Frippe (Fotoflod i länklistan ovan) som flyttat ut på Lidingö men utan resultat.
Vore tacksam för svar eftersom gluggen är mig kär...
 

mrwalker

Aktiv medlem
Nu lyfter jag upp denna gamla tråd, eftersom ämnet är relevant.
Jag undrar också var jag kan lämna in utrustning (en gammal optik) för översyn här i Stockholm. Jag har nästan alltid vänt mig till Werner på Vito fotoservice men nu har han slutat på grund av sjukdom. Jag har även försökt få tag på Frippe (Fotoflod i länklistan ovan) som flyttat ut på Lidingö men utan resultat.
Vore tacksam för svar eftersom gluggen är mig kär...
Är detta samma Werner som jobbar/jobbade på LP-foto? Honom har jag också lämnat mina gamla kameror till och fått fixade. Han har dock varit sjukskriven så det låter ju som samme Werner.
 

markbe

Avslutat medlemskap
K-R Kameraservice gjorde ett fint jobb på en Nikon F åt mig för några år sen (via dåvarande Lasses kameraservice). Ett annat tips är Kamera Service Center: http://ksc.nu/
 

jahlsin

Aktiv medlem
K-R Kameraservice gjorde ett fint jobb på en Nikon F åt mig för några år sen (via dåvarande Lasses kameraservice). Ett annat tips är Kamera Service Center: http://ksc.nu/
Om man fortsätter tänket lite längre.Finns det någon bra ersättare till Lasses vad det gäller digitalt och modern optik?
Ber om ursäkt om jag stal tråden lite..men jag är i akut behov av service och Nikon Solna har visat sig väldigt tungrott.
 

Mats Öberg

Aktiv medlem
Är detta samma Werner som jobbar/jobbade på LP-foto? Honom har jag också lämnat mina gamla kameror till och fått fixade. Han har dock varit sjukskriven så det låter ju som samme Werner.
Ja det är samme Werner. Han la ner Vito-butiken på Storgatan i Solna och satt sen några dar i veckan hos LP-foto efter det. Han var bra att ha och göra med och jag var aldrig missnöjd någon gång.
http://www.vito-service.com
 

Mats Öberg

Aktiv medlem
Uppdatering av länklistan?

Admin/Redaktör kanske kan trycka in ovanstående länkar i länklistan som Elmfeldt la ut i sitt inlägg ovanför? Jag försökte faktiskt men gick bet och fick inte till det.
 

mrwalker

Aktiv medlem
Ja det är samme Werner. Han la ner Vito-butiken på Storgatan i Solna och satt sen några dar i veckan hos LP-foto efter det. Han var bra att ha och göra med och jag var aldrig missnöjd någon gång.
http://www.vito-service.com
De var tråkigt att höra att han är så pass sjuk att han inte vill eller kan fortsätta. Har fått flera olika äldre kameror reparerade av honom, alltid ett bra och prisvärt jobb. Då är jag också nyfiken på var man kan lämna in gamla mekaniska kameror för översyn, bor för visso inte i Stockholm, men det viktiga är var man kan få äldre kameror fixade, det går ju att skicka grejorna.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Nu lyfter jag upp denna gamla tråd, eftersom ämnet är relevant.
Jag undrar också var jag kan lämna in utrustning (en gammal optik) för översyn här i Stockholm. Jag har nästan alltid vänt mig till Werner på Vito fotoservice men nu har han slutat på grund av sjukdom. Jag har även försökt få tag på Frippe (Fotoflod i länklistan ovan) som flyttat ut på Lidingö men utan resultat.
Vore tacksam för svar eftersom gluggen är mig kär...
Jag har i alla år vänt mig till Werner Schaden på LP-Foto på Regeringsgatan. Jag vet att de har samarbetat med Vito som innan drev eget (för många år sedan tror jag de höll till på Armegatan i Solna.

werner@lpfoto.se

Werner har ju mail fortfarande via LP på webben i alla fall men jag vet ju att han började trappa ned för ett antal år sedan. Men LP är väl fortfarande ett tips att undersöka för genom att de har auktion på gammal fotoutrustning (bara analogt), så har de säkert fortfarande behov av att ha egna reparatörer i någon form.

LP FOTO AUKTIONER,
Regeringsgatan 83
111 39 Stockholm
Sverige
Tel +46 (0)8-442 95 70
Fax +46 (0)8-442 95 79
info@lpfoto.se
VATno. SE556502547401

Hoppas det är bra med Werner.
Han är ju en profil man minns och vill ha kvar så länge det går och skicklig som få har han ju varit också.
 
ANNONS