Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var kan man köpa färgad, transparent plast?

Produkter
(logga in för att koppla)

-------

Guest
Hejsan!

Jag letar efter färgad, transparent plast i ungefär samma tjocklek som de lite tjockare, finare färgade papperna de säljer i diverse bokhandlar. Tänkte ha plasten för att testa lite med att sätta framför objektiv/blixt. :)

Hittar dock inget ställe där man kan få tag i detta! Hoppas någon av fotosidan.se:s medlemmar vet.

Tack på förhand!
 

petervis

Aktiv medlem
plaster....

....Kolla med ett Företag som heter Andren&Söner eller kolla i Gula sidorna ...Plaster... de kan säkert skicka dig varuprover med utklippta bitar....
 

-------

Guest
Tack så mycket för tipsen! Jag hittade en massa intressanta saker på http://www.matton.se/ ...
Bl a transparent PVC-film i olika färger, precis vad jag sökte. Tack än en gång! :)
 

Hadepo

Ny medlem
Du kan använda filter till lampor om du kan få tag på det. Du kan ju gå till din lokala ljus firma och fråga om du kan få lite gamla färgfilter. Eller om du känner någon. Det brukar finnas en hel del gamla halvbrända filter över.
Jag har ett gäng filter hemma men har inte använt dom framför linsen än. Dom får agera färgfilter vid ljussättningen i huset. :)

Lycka till!
/Mats
 

Merlin

Aktiv medlem
Jag vet inte men madeco.se har nånting som kallas för polyester-filter från Lee. Kan det vara nåt som passar?

Adress:
madeco.se klicka vidare på produkter - filter - Lee-filter.

/Stefan
 

karijoha

Medlem
Matton är en jättebra affär med massom med skojsiga saker. Var där igår och såg plast i olika tjocklekar i basfärgerna. Många bra-å-ha-saker har dom...

Ni som inte varit där redan borde springa dit bums!
:)

Kramizar
Karin
 

mumme

Ny medlem
JAG VET! =)

Sån där plast som du är ute efter använder jag när jag gör ljussättningar (är belysningskonsult) och den plasten finns i alla möjliga olika färger och storlekar!

Skicka ett mail med vad du behöver till min arbetsmail:

magnus@spotlight.se

så kan jag ge dej ett riktigt bra "fotosidan" pris! :)
 
ANNONS