Annons

Struligt att lägga in bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

mipert

Aktiv medlem
Kanske är det bara jag.

Nästan varje gång jag skall lägga in en bild blir det strul och tar tid.

Jag går till mina album och väljer ”lägga in ny bild”.

Sätter titel och skriver lite info samt lägger in bilden.

Trycker OK eller vad nu knappen heter.
Och...
Ingenting händer förutom att ett nytt tomt formulär dyker upp.

Är bilden för stor kanske?
Nej, 45kB
För mycket text?
Tja,tre rader eller ingen text alls.
Provar igen, samma resultat.
Väljer att att lägga in bild genom att först välja albumet, samma resultat.
Tar bort all text,nu fungerar det.

Provar att uppdatera och lägga in text i efterhand, fungerar inte.
Provar igen, nu fungerar det.

Och nästa gång händer samma sak.

Ganska jobbigt.
 

mipert

Aktiv medlem
Ena annan undran, varför blir det ibland helt plötsligt överskrivningsläge när jag skriver inlägg?

Det försvinner av sig själv till nästa inlägg jag skriver.

Trycker jag, utan att veta om det, ett för mig obekant kortkommando?

Win2kpro.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag har aldrig upplevt det problemet du beskriver. Vad kör du för webläsare, operativsystem och uppkoppling?

Överskrivningsläge? Menar du Insertknappen uppe till höger?
 

mipert

Aktiv medlem
OK ett problem har fått sin lösning.
Man använder alltså den lilla knappen bredvid Home till någonting. Nedrans lillfinger. ;-)

Vad gäller problemet med bilder så kör jag med Explorer 6 samt Windows 2000 pro. Med modem 56kb.

När jag valt mina album uppe i menyn verkar det fungera bättre om jag först väljer att öppna ett specifikt album och sedan lägga till en bild, jämfört med att direkt välja lägg till en bild under /member/portfolio.

Jag hittar ingen särskild sak som gör att det alltid fungerar kontra aldrig fungerar, men det verkar gå bäst om jag bara skriver titel och lägger till en bild för att sedan försöka lägga in text och info i efterhand. Men det fungerar inte hundra ens då.

När jag lade in bilden Minette senast tog det mig nog cirka en kvart eller lite mer att få in bilden med den text jag ville.
Tittar jag på tidsangivelser ser jag att det tog fyra minuter innan tröttnade och lade in infotexten som ett inlägg istället, har gjort det vid en del bilder om du tittar i mina album.
 

jbomelin

Avslutat medlemskap
Jag har råkat ut för samma sak. Jag fyller i allting och trycker på knappen, och sen dyker formuläret upp tomt igen. Det händer dock inte varje gång, men rätt ofta, i alla fall innan jag bytte från IE 5 till IE 6.
 

Mumiemonstret

Aktiv medlem
Jag har ett helt annat strul när jag lägger upp bilder. Ofta envisas det med att bli överföringsfel så bilderna blir förstörda.

Jag är inte säker på att problemet ligger i Fotosidans servrar men det kan ju vara intressant att höra om fler har problemet. Det uppstår både från Opera och MSIE.

Här är två exempel på hur bilderna kan bli (jag laddade ner dem från Fotosidan igen och sparade dem). Den originalstora och den 600-pixlars-förminskade bilden ser likadana ut.
 

Bilagor

ANNONS