Annons

Klippta huvuden

Produkter
(logga in för att koppla)

iSolen.se

Guest
Kolla http://www.di.se/

Räkna antalet klippta huvuden på förstasidan. Vad har hänt, mer än hälften av bilderna har klippta huvuden. Fick det till över 50st. Även bilder som inte behöver det klipps. Är det för att det är mycket maktens män som inte har så mycket hår trenden började?

Även DN gör det men i mindre omfattning.

Övergående trend? Gillar själv att klippa tajt men mer än hälften av alla bilder är mycket.
 

Urban Domeij

Avslutat medlemskap
Jag tror att det är en viss stil som just Di kör med. Jag har inte sett så många klippta huvuden någon annanstans. Det vore synd om det bildar trend.
 

AFJ

Aktiv medlem
Bra observation. Jag tycker det ser nästan löjligt ut när man gör det så frekvent som DI.

Visst, ibland kan det väl vara bra och lite spännande, men som regel?
 

joakim d

Aktiv medlem
Verkar vara en medveten design för att bilden ska ta så lite plats som möjligt men ändå ska man känna igen personen, mer som en del av rubriken skulle man kunna säga för att locka läsaren att klicka vidare. Snyggt är det inte men det är nog effektivt .
 

iSolen.se

Guest
Verkar vara en medveten design för att bilden ska ta så lite plats som möjligt men ändå ska man känna igen personen, mer som en del av rubriken skulle man kunna säga för att locka läsaren att klicka vidare. Snyggt är det inte men det är nog effektivt .
Jo de måste klippa ner alla bilder så att bannern högst upp, ni vet den där som inte scrollar och tar upp 30% av höjden, ska få plats.
 
ANNONS