Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Elinchrom D-lite + Speedlite 430 EX II, hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

jacob.90

Medlem
Hej!

Jag har nyligen köpt studioblixtar från Elinchrom, D-lite RX one.

Nu är frågan vad är det för triggers/mottagare jag behöver köpa för att få min speedlite 430 Ex II att fungera med mina Elinchrom?

Jag har ST-E2 från Canon samt en skyport.

Om jag utlöser min Speedlite med ST-E2 så utlöser även mina studioblixtar dock så blir det ju inte i synk då jag antar att det infraröda ljuset från ST-E2 är den som utlöser studioblixtarna och inte ljuset från speedlite blixten.

Söker alternativ som inte kostar en förmögenhet då jag lagt en del pengar på detta nu och försöker hålla nere budgeten.
 

PeterPh

Medlem
Skyport Universal

Hej, du kanske redan fått svar. För att köra en Canon Speedlite med Elinchroms RX blixtar så köper du till en Elinchrom Skyport Universal receiver. Canonblixten får du sen ställa in manuellt men Skyporten kommer trigga den tillsammans med Elinchromblixtarna.

Peter
 

apersson850

Aktiv medlem
ST-E2 har bara stöd för E-TTL, inte manuell blixtinställning. För att det ska fungera får man då ställa in blixten som självständig slav, under förutsättning att det faktiskt går med en 430 EX II. Det går på 580 EX II, men jag har aldrig haft någon 430.
 
ANNONS