Annons

Gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)

spots

Aktiv medlem
_MG_0797-400x391.jpg

Här kommer ett av mina första försök vad det gäller gatufoto. Hoppas att det faller under kategorin. Kommentera gärna, kan ta kritik. =)

Mvh Andreas
 

rumpnissee

Aktiv medlem
tagen i vintras!
jag känner själv att bilden förmedlar en viss ensamhet.
älskar svartvita bilder med något färgstarkt område i. :)
borde dock redigeras ytterligare, tonas ned i bakgrunden bl.a...

ppppic.jpg
 

dig

Aktiv medlem
Nu känner jag för lite kritik och eftersom jag bestämt mig för att inte ha några bilder i album så bifogar jag här. Två gatufotobilder som jag vill att ni kritiserar hårt efter känsla och innehåll, inte teknik.
/J
 

Bilagor

Kijana

Aktiv medlem
Jonas, tror du får ompröva din ståndpunkt lite. Trådar i forumet är inte till för den typ av bildkritik du vill ha, utan du får helt enkelt skapa ett album och lägga bilden i en pool. Förslagsvis gatufotopoolen.
 

PeterEskilsson

Aktiv medlem
Nu känner jag för lite kritik och eftersom jag bestämt mig för att inte ha några bilder i album så bifogar jag här. Två gatufotobilder som jag vill att ni kritiserar hårt efter känsla och innehåll, inte teknik.
/J
Nu är jag inte med riktigt: Du har ju album, både gatufoto o annat, så vad menar du?
 

Flash_online

Aktiv medlem
Hej!

Jag kikade på dina (Jan Svedin) fina bilder på Facebook! Jag får "flow" av de bilderna! De borde även läggas ut här förslagsvis gatufotografi eller i din egna album här på fotosidan!

Sköna bilder!

Mvh Joakim
 

hunterthompson

Aktiv medlem
Den här gör lite ont att se.
De hemlösa som tiggt pengar utanför hemköp som jag talat med avslöjade att de har mycket mer pengar i månaden med alla bidrag än jag eventuellt kommer att få i ersättning från alfakassan!
Det finns många tiggare på gatorna här i Göteborg, är det där du tagit fotot? Senast igår fotade jag den här kvinnan nedan, och hon tömde så mycket innanför jackan varje halvtimma att jag misstänker att hon, tillsammans med de andra fyra-fem från samma 'gäng 'jag såg vid samma tillfälle, skulle kunna skrapa ihop till en månadshyra på nån veckas tiggande utan problem. Så det är ju bra!

Simon
 

Bilagor

Patrik_Renmark

Aktiv medlem
Tycker gatufoto är ganska tråkigt. Kanske inte att kolla på, men definitivt att hålla på med.
Jag har upplevt det som så fruktansvärt svårt och tidsödande att hitta några intressanta situationer när man är ute och rör på sig, och det känns sällan som att man lyckas befinna sig på rätt plats vid rätt tillfälle.
Kalla det kanske lathet, men för mig känns det mer "lönsamt" att hålla på med annan typ av fotografi där jag inte är lika beroende av att kunna vara "överallt på en gång", eller hur man bäst formulerar det.

Men som sagt, det har ju tagits jättemånga bra gatubilder, och även jag lyckas väl få till det ibland, även om det är extremt sällsynt (och numer fotar jag inte på gatan alls, jag har inte tålamodet till det).
 

Bilagor

Lars_E

Aktiv medlem
Igår vid Örebro C.
Nån hojtar "Ta en bild,då!"
Klick
"Får jag se!"
Jag visar.
Glatt morsar vi och fortsätter med varsitt.

Inte direkt renlärigt, inte bästa bilden igår men gemytligast.
 

Bilagor

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Kulturhuset

En av de första bilderna tagna med min flång nya D7100, Nikkor 18-70 ED.
Har lite svårt med inställningarna än så länge, men det kommer väl vad det lider.
 

Bilagor

Homy

Aktiv medlem
Göran Segeholms bildkritik

Hej! Läste Göran Segeholms bildkritik i senaste numret och håller med. Det kändes fel att separera människan från omgivningen genom att göra omgivningen svartvit. Han tycker den enda gången det hade fungerat var i rörliga bilder/en film. Det lät som det var en dödssynd då han skrev att det inte är en tradition. I just ovannämnda bilden spelar omgivningen stor roll så det förstår jag men är det alltid fel? Jag började experimentera själv nyligen spontant utan att ha läst om det eller inspirerats och tycker det fungerar i vissa fall. I mitt fall tyckte jag bakgrunden/omgivningen var rörig och störande och tillförde inte så mycket, speciellt mannen i röd tröja. Vad tycker ni? Ni ser bilden nedan.
 

Bilagor

ANNONS