Annons

Brother skrivare sönder

Produkter
(logga in för att koppla)

Mcnab

Aktiv medlem
Vet inte om detta är rätt ställe, men prövar.

Jag har en Brother MFC 620 CN
Nu har det börjat att blinka "kan inte rengöra"
Jag har kollat i felsökningen på skivan och boken, men hittar inget om det.
Det går inte att skriva ut eller tvinga en rengöring.
Vad kan det vara för fel??
Och jodå det finns bläck
 

Trannel94

Avslutat medlemskap
Vet inte om detta är rätt ställe, men prövar.

Jag har en Brother MFC 620 CN
Nu har det börjat att blinka "kan inte rengöra"
Jag har kollat i felsökningen på skivan och boken, men hittar inget om det.
Det går inte att skriva ut eller tvinga en rengöring.
Vad kan det vara för fel??
Och jodå det finns bläck
Hör med Wefixit i Uppsala. Servade min Brother skrivare för tre år sedan. 018-60 49 90
 

j2^

Aktiv medlem
Vet inte om detta är rätt ställe, men prövar.

Jag har en Brother MFC 620 CN
Nu har det börjat att blinka "kan inte rengöra"
Jag har kollat i felsökningen på skivan och boken, men hittar inget om det.
Det går inte att skriva ut eller tvinga en rengöring.
Vad kan det vara för fel??
Och jodå det finns bläck
Det vanligaste är att antingen är "slasktanken" full, eller så är "torksvampen" mättad av bläck. Bägge dessa är engångs i Brothers småmodeller, och kan inte bytas av användaren.

Om du är mekaniskt och äventyrligt lagd så är det samma mekanik i den som i deras 215-modell, och den hittade jag för en tid sen en instruktion till:

http://www.hstt.net/refill-faq/inside.html#Brother_mfc215c
 

herja

Aktiv medlem
det är skrivarhuvudet som har beckat igen, väldigt vanligt på brotherskrivare tyvärr.
släng och köp nytt. om du köper HP har de ofta bläck och munstycke i samma patron, underlättar om det blir stopp, bara att köpa ny bläckpatron. / mats
 

j2^

Aktiv medlem
det är skrivarhuvudet som har beckat igen, väldigt vanligt på brotherskrivare tyvärr.
släng och köp nytt. om du köper HP har de ofta bläck och munstycke i samma patron, underlättar om det blir stopp, bara att köpa ny bläckpatron. / mats
Är du säker på att du vill uttala dig så kategoriskt som saken att du vill använda ordet "är"?

Det där skulle väl vilja säga var korrekt för alla billiga bläcksjrivare äldre än fem år eller så var lite si och så med den saken.

Personligen anser jag ju dock att skrivare med separerade tankar/skrivhuvuden är att föredra av ekonomiska skäl.

Dessutom ser jag inte hur du skulle kunna få "unable to clean" på ett igenbäckat skrivhuvud. Om skrivaren inte anser att den får ut bläck genom huvudet så bör du få "unable to print" eller möjligen "Unable to init" (Ja, jag har servat brotherprylar...)
 

herja

Aktiv medlem
gick på min intiution, har jobbat med brother i 20 år och varit med om många igentäppta huvuden. men visst skulle det kunna vara något fel på elektroniken el sensor men det är i så fall ändå inte lönt att laga. att det skulle bli billigare med separata har jag ingen vetenskaplig statistik att tillgå. separata huvuden kräver ofta mer rengöring än de gemensamma och det går fruktansvärt mycke bläck vid varje rengöring. och du måste oxå räkna med i driftskostnaden när maskinen pajar som den gjort i ditt fall. /mats
 

j2^

Aktiv medlem
gick på min intiution, har jobbat med brother i 20 år och varit med om många igentäppta huvuden. men visst skulle det kunna vara något fel på elektroniken el sensor men det är i så fall ändå inte lönt att laga. att det skulle bli billigare med separata har jag ingen vetenskaplig statistik att tillgå. separata huvuden kräver ofta mer rengöring än de gemensamma och det går fruktansvärt mycke bläck vid varje rengöring. och du måste oxå räkna med i driftskostnaden när maskinen pajar som den gjort i ditt fall. /mats
"mitt fall"? Det är inte min maskin som pajjat.
 

Mcnab

Aktiv medlem
Det vanligaste är att antingen är "slasktanken" full, eller så är "torksvampen" mättad av bläck. [/url]
Ja det svaret fick jag när jag frågade idag.
Så det ser väl ut som att det blir en ny skrivare.
Jag har haft HP innan och vart riktigt nöjd, dels så gick det inte åt så mycket bläck.
Men nu får jag väl sattsa på en fotoskrivare.
Är det likadant med Epson 2880 att när denna svamp eller slaskbehållare är full så är det bara att slänga?
 

herja

Aktiv medlem
epson har också separat huvud, har skrotat många epson med igentorkade huvuden. ju mer du använder skrivarna desto längre hänger de med. det är billigare att lämna in bilder på vanligt labb. /mats
 

j2^

Aktiv medlem
Ja det svaret fick jag när jag frågade idag.
Så det ser väl ut som att det blir en ny skrivare.
Jag har haft HP innan och vart riktigt nöjd, dels så gick det inte åt så mycket bläck.
Men nu får jag väl sattsa på en fotoskrivare.
Är det likadant med Epson 2880 att när denna svamp eller slaskbehållare är full så är det bara att slänga?
På alla Stylus pro-modeller är slasktanken utbytbar såvittjagvet. Till min 4880 kostar den runt 300kr.
 
ANNONS