Annons

Canon 5D Mark II stendöd

Produkter
(logga in för att koppla)

AndreasI

Medlem
Ett canonbatteri som jag har beter sig så. Det är kaputt och kan inte få kameran att starta.
Haha jag märkte förut att det blinkade orange konstant, alltså inte 3-stegs blinkning som det ska vara på 75%. Alltså kom jag fram till att batteriet är kaputt då det andra batteriet blinkar som det ska på 75%.

Får hoppas på det bästa att detta startar upp kameran annars blir det till att byta lillbatteriet. Men där har jag dock ett problem. Har ingen sådan liten skruvmejsel heller... Och om jag får tag i en och byter den med och kameran fortfarande inte startar, ah då vet jag inte vad... slänga den i papperskorgen kanske då det lär bli väldigt dyrt att få den reparerad...
 

AndreasI

Medlem
Kameran fungerar igen!

Det vart tydligen för dålig kräm i ena batteriet samt att det andra batteriet tydligen är kaputt.
Men nu är ett batteri fulladdat och kameran startade tack och lov.

Blir till att köpa 2 nya originalbatterier imorgon då jag inte litar på nuvarande batteri, samt skriva ner alla inställningar om man nu skulle behöva byta lillbatteriet någon dag.

Skönt att det inte var värre än så här.
Den frustrerande och svettiga stunden är äntligen över.
 

slaskpelle

Aktiv medlem
Om batteriladdaren blinkar fort så är det laddarens sätt att meddela dig att något med batteriet inte stämmer. Händer mina batterier ibland och lösning är att ta ut batteriet, vänta 10 sek och sätta i det igen. Då börjar det blinka i normal laddhastighet.

Prova det. Händer mig ett par gånger om året på tredjepartsbatterier och det är inget som oroar mig iaf.
 
ANNONS