Annons

Nikon D4S för 34 000:- - Bra köp?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Jag har hittat en D4s som gått ca 3.000 exponeringar. Pedantskött och säljaren hur seriös som helst. Han kan tydligen skicka kameran först så att jag kan kontrollera att jag får det jag betalar för innan jag betalar. Kameran är ett år gammal och han vill ha 34.000:- för den.

Kan det vara nåt? Mycket pengar...men fräsch kamera!

Med vänlig hälsning Kent
 
Senast redigerad av en moderator:

afe

Aktiv medlem
Om du har råd och tycker dig behöva kameran, så är det väl inte direkt jättebilligt men rätt bra pris för en så pass lite körd kamera. Det finns ju inte jätte många att välja på begagnat.

Du har ju dock skrivit att du gillar gatufoto främst, så varför du vill ha en D4S förstår jag inte :)
 

iSolen.se

Guest
Jag har hittat en D4s som gått ca 3.000 exponeringar. Pedantskött och säljaren hur seriös som helst. Han kan tydligen skicka kameran först så att jag kan kontrollera att jag får det jag betalar för innan jag betalar. Kameran är ett år gammal och han vill ha 34.000:- för den.

Kan det vara nåt? Mycket pengar...men fräsch kamera!

Med vänlig hälsning Kent
Jag har fotat mycket med D4 i stan, underbar kamera när det ska gå undan. Tror den hade gått 99000 exponeringar när jag sålde den. 3000 exponeringar är typ som ny. Priset för ny är väl knappt 50 nu så det är knappast orimligt.

Samtidigt...du kan få en ny D810 med batterigrepp för dessa pengar. Långsammare men bättre upplösning.
 

Palletheking

Aktiv medlem
Inte direkt billigt men som sagt. För en kamera som är använd så lite, ändå rätt ok. Finns ju inte så många D4s som är så lite använda. Men å andra sidan kanske du skall titta runt på butiker som säljer de nya. Har för mig att Mediamarkt Norrköping sålde sitt Demoex för typ, 39990 för några månader sedan
 

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Om du har råd och tycker dig behöva kameran, så är det väl inte direkt jättebilligt men rätt bra pris för en så pass lite körd kamera. Det finns ju inte jätte många att välja på begagnat.

Du har ju dock skrivit att du gillar gatufoto främst, så varför du vill ha en D4S förstår jag inte :)

Jag förstår att du inte förstår , men jag vill bara ha en D4s...så är det!
Jag fotar en del motocross och Karate , och då vill det till att kameran hänger med.
Jag har helt enkelt snöat in på D4s....det är den kameran som jag tror gör mig till en lycklig människa. Sedan så är det ju lite matrielprestige också .... :)
 

Palletheking

Aktiv medlem
Jag förstår att du inte förstår , men jag vill bara ha en D4s...så är det!
Jag fotar en del motocross och Karate , och då vill det till att kameran hänger med.
Jag har helt enkelt snöat in på D4s....det är den kameran som jag tror gör mig till en lycklig människa. Sedan så är det ju lite matrielprestige också .... :)
Älskar man sina grejer så blir det också roligare att fota. Jag vet att man ofta inte hinner med med manuella Zeiss-gluggar och därför missar ögonblicksbilder en af-glugg hunnit med, men känsla o fotoglädje betyder ofta mer för oss som inte lever på fotograferandet. Grejerna är mer än rena verktyg för oss
 

afe

Aktiv medlem
Då är det väl bara att köpa? Om du kommer på att det var fel går ju kameran att sälja igen (fast kanske inte för lika mycket).
 

iSolen.se

Guest
Jag förstår att du inte förstår , men jag vill bara ha en D4s...så är det!
Jag fotar en del motocross och Karate , och då vill det till att kameran hänger med.
Jag har helt enkelt snöat in på D4s....det är den kameran som jag tror gör mig till en lycklig människa. Sedan så är det ju lite matrielprestige också .... :)
Men då så! Köp!
 

hoz

Medlem
Jag fick 32k för min pedantskötta D4s med ca 5k exponeringar hos Cyberphoto för nån månad sen, kanske ger dig lite perspektiv.

underbar kamera i jämförelse med D610/D800 som jag provade en sväng, men då jag kört på en D3:a ett bra tag blev det inte alls samma sak med batterigreppen.
 
ANNONS