Annons

Sälja min Sony RX1 RII

Produkter
(logga in för att koppla)

horvendile

Aktiv medlem
Hej
Har fått min kamera såld. Har väl haft tur men en förlust blir det dock. Har sjunkit lite drygt 10 000 kr på bara 10 månader.
Mvh
Sverker
Då låter det som om jag var ganska rätt ute med mina initiala 25 kkr. *stolt*

Och du kan ju välja att se det som att du hyrt kameran för en tusenlapp i månaden. Det är inte svindyrt.
 

Stödberg

Medlem
Jag sålde kameran för att jag kände att jag inte kunde utnyttja den fullt ut. Det var bara i undantagsfall det blev bättre bilder än med min andra kamera. Så den blev liggande och då blir ju förlusten ännu större.
 

ElCaRe

Medlem
SonyCam t salu

Hur f-n kan du sälja denna underbara Cam. Bildkvaliteten är sagolik. Man behöver bara beskära bilden, sen är nästan allt perfekt, o hur många av dina kompisar ser, dom småfel som uppstår. Varför tror du att Hasselblad valde SONYS sensorer i sina Cams? Gluggen tar underbara bilder. Jag tror att du inte behärskar alla insällningar i din Cam. Köp en Manualbok på "Adlibris", dom har tjocka böcker, om dom flesta Camsen, o där kan du läsa om hur du ställer in din Cam, för bästa bildresultat, förutsatt att du kan Engelska. Behåll din Cam, o lär dig den, så får du fantastiska bilder. Re.
 

Stödberg

Medlem
Jo just det. Det är väl bättre att någon använder kameran och är nöjd med den än att den ligger i garderoben.
Mvh
Sverker
 

martinot

Aktiv medlem
Hur f-n kan du sälja denna underbara Cam. Bildkvaliteten är sagolik. Man behöver bara beskära bilden, sen är nästan allt perfekt, o hur många av dina kompisar ser, dom småfel som uppstår. Varför tror du att Hasselblad valde SONYS sensorer i sina Cams? Gluggen tar underbara bilder. Jag tror att du inte behärskar alla insällningar i din Cam. Köp en Manualbok på "Adlibris", dom har tjocka böcker, om dom flesta Camsen, o där kan du läsa om hur du ställer in din Cam, för bästa bildresultat, förutsatt att du kan Engelska. Behåll din Cam, o lär dig den, så får du fantastiska bilder. Re.
[ kameran är redan såld, så nedan är endast en allmän replik på ovan inlägg ]

Oavsett språkunskaper, och eventuella brister där, så är det ju inte säkert att alla kameror passar alla fotografer, eller i alla situationer.

Det behöver inte bero på okunskap. Ser inget fel i att sälja kameror eller objektiv som man kanske inte använder lika mycket som man först kanske tänkt sig.
 

ElCaRe

Medlem
[ kameran är redan såld, så nedan är endast en allmän replik på ovan inlägg ]

Oavsett språkunskaper, och eventuella brister där, så är det ju inte säkert att alla kameror passar alla fotografer, eller i alla situationer.

Det behöver inte bero på okunskap. Ser inget fel i att sälja kameror eller objektiv som man kanske inte använder lika mycket som man först kanske tänkt sig.
Nä, jag håller m dig lite, men hur man ändå vrider o vänder på saken, så har Sony fortf dom BÄSTA sensorerna, o det gör att du har mindre arbete i Redigeringen, om den ens behövs. Synd att Sonys minsta Cams, inte samma höga kvalitet. Ha det gott, o lycka t m den nya Camsen. Köp en sådan bok jag rek. Använd lex för översättning, som jag gjorde, o fick enastående resultat, även i full fart, Följ tipsen, så blir du säkert nöjd. Jag hade Canikon förut, men nu har jag bara SonyCams. Jag seglar ibland, o fottar, sen fottar jag oxå Rymden på nätterna , m långs exp:r. o f-n vilka bilder! Ha det gott o lycka till. Re.
 

Tokoza

Aktiv medlem
Snarare rx1 och rx1r som bör ha tappat mycket värde efter att rx1r ii kommit. Att rx1r ii skulle hamna på eller under 10000kr snart är orimligt. Det är de "gamla" som bör hamna där... Sonnar objektivets prestanda på dessa kameror som driver upp priset.
 

ElCaRe

Medlem
Hi.

Snarare rx1 och rx1r som bör ha tappat mycket värde efter att rx1r ii kommit. Att rx1r ii skulle hamna på eller under 10000kr snart är orimligt. Det är de "gamla" som bör hamna där... Sonnar objektivets prestanda på dessa kameror som driver upp priset.
Jag tror nog du skall sluta se på VÄRDET, utan concentrera dig på bildkvaliteten. Ta t ex den G:a Alpha 350:n, som fortf, e så många år lev högkvalitativa bilder, men är inte värd så mkt. - Först o främst, koncentrera dig på en Cam DU trivs med, o som känns skön i din hand, resten löser sig, om du lägger ned ett j-a arbete på studier, i en av dessa böcker, som finns för JUST DIN CAM, på Adlibris bokhandel. Men för den skull, tro inte att, du blir expert m en gng. Övning ger färdighet. Följ det g:a ordspråket, jag lärde mig, när jag gick kurser. Följer: Det tar ungefär 350- 500, tagningar för en Amatör, att ta en PERFEKT bild. Det tar ungefär 350 - 150 tagningar för en Entusiast, att få en perfekt bild, o 150 - 0, för ett proffs. Så tro inte att du skall ta perfekta bilder, bara för att du har en DYR CAM! Dom bilder du ser i tidningar o annan media, har kostat hundratals tagningar, o en j-a massa tur. kan säga dig, att det tog 3 dagar, olika lampor o blixtar, för mig att få till den droppe H2O, jag ville ha, o säkert 200 tagningar, innan jag blev nöjd. Ang natur, så tog det 5 dagar, vid en Myrstack o olika "lockmedel", innan jag fick den Myra jag ville se spruta sin syra, + massa myrbett. Ha det gott. Re
 

ElCaRe

Medlem
Ett P:s

Om du är ute efter en billig Cam, som bara tar JPG, Rek jag en Sony HX 400 v, m Carl Zeiss optik, som jag köpte t mitt barnbarn. Tar otroligtgt skarpa bilder, men anv dom olika trickfototagningarna fr Sony för några spänn, o anv självutlösare o stativ vid stort tele. F-n vilken skärpa, o billig är den, men tyvärr ingen RAWfunkntion, men m Sonys nya kraftfulla redigeringsprogram, får du bilder i Proffskvalitet. Jag blev själv förvånad, när jag provade den. Den skall följa med t Norska Fjällen i i hösten 2017. Re.
 

larsborg

Aktiv medlem
Det är en ruskigt bra kamera. Jag gissar att du får max 15 TKr för den nu (och om ett par månader under 10K).
Strålande digitala tider, - om ett par månader under 10 000:-, wow!
Om 1 år ca. 7 500:-, om 2 år ca. 5 000:-, om 3 år ca. 2 500:-, om 4 år 1:-, om 4 år 1 mån gratis, - jag väntar gärna några år, för att köpa en Sony RX1r ii ...... :)
 

afe

Aktiv medlem
Jag överdrev lite - erkänner. Men prisutvecklingen på den här typen av kameror oavsett tillverkare är inte direkt lysande när det gäller begagnatmarknaden. Nu har Sony och de flesta andra bättrat sig och sänker nypriserna så fort, och återförsäljarna börjar inte med att direkt dumpa priserna, vilket gör att också priserna på begagnat blir bättre (för säljaren).
 
ANNONS