Annons

Olyckshändelse med E-410 Olympus

Produkter
(logga in för att koppla)

Efrosyna

Ny medlem
När jag skulle ev fota solförmörkelsen hade jag min systemkamera med mig ut i en väska. Jag ramlade , slog mig i knät. Men när jag kom in och tog upp kameran från väskan hade yttre linsglaset på objektivet gått sönder. Nu vet jag inte vart jag vänder mig för att reparera eller få råd vad jag ska göra. Jag bor i Bromma nära Stockholm
 

Curt L

Aktiv medlem
Frågan är om det är lönt att reparera, det blir kanske billigare att köpa nytt objektiv. Du kan alltid vända dig till affären där du köpt utrustningen, för att be dem ta fram ett kostnadsförslag för reparation. Hoppas knäet klarade sig!
 

Efrosyna

Ny medlem
Tack Curt

Jag har tyvärr köpt kameran i New York. Men ska leta efter nytt objektiv kanske finns beg. Jag kan inte så mycket om kameror. Men älskar att fotografera fåglar blommor alla typer av djur o händelserTänkte att på denna sida lära mig mera . Var inne på din sida och du har ju Sååå vackra bilder Skåne är ett tacksamt landskap att fotografera i. Jag har varit på väg nedåt många år. Just nu finns det något i Gärsnäs att bo i :)
 

aasaboe

Aktiv medlem
Men när jag kom in och tog upp kameran från väskan hade yttre linsglaset på objektivet gått sönder.
Hur menar du med "yttre linsglaset"? Att knäcka objektivets frontlins brukar kräva bra kraft, kan det vara så att det är ett UV-filter som gått i kras? I så fall är det ju lätt fixat.

Fungerar det att se i sökaren och att ta bild med objektivet?
 
ANNONS