Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Begagnad 6D, svårt att hitta?

Produkter
(logga in för att koppla)

viktorssonm

Aktiv medlem
Hej

Nu när sommaren börjar närma sig har fotointresset vaknat till liv igen. Sitter just nu med en EOS 40D som visserligen gör sitt jobb, men har alltid varit nyfiken på fullformat och tänkte göra verklighet av det nu, alla objektiv jag har klarar det.

Har läst en hel del och kommit fram till att EOS 6D verkar vara kameran för mig, tänkte att en begagnad sådan borde vara bra valuta för pengarna.

Detta har dock visat sig vara svårt, finns knappt några till salu alls. Ni som håller koll på marknaden, är det alltid så här eller har årstiden / dollarkursen och liknande inverkan på begagnatutbudet? Funderar på hur länge man ska ha tålamod innan man börjar överväga att köpa en ny, listpriset på 16 500 är iof ganska saftigt.

Har tittat lite på Cybephotos deal med en 6D (N) för 12490 alternativ beställa en från Hong Kong från DC-Trade UK för 11 300kr + 25% moms = ca 14 125, dock är det väl lite tveksamt med garanti vid ett sådant köp.

Så det jag funderar på är om begagnatmarknaden rent generellt är lite seg den här tiden på året eller om 6D ägarna är så nöjda att ingen vill sälja? ;)
 

control87th

Aktiv medlem
Finns inget naturligt för oss med 6D att uppgradera till ännu vilket är ett annat sätt att säga att vi är nöjda ;) När 6DII kommer så...
 

Ola Dyrhill

Aktiv medlem
Finns inget naturligt för oss med 6D att uppgradera till ännu vilket är ett annat sätt att säga att vi är nöjda ;) När 6DII kommer så...
Jepp så är det för mig med.
Hoppet upp till 5D mark III är för stort och inte alls säkert att man tycker är värt att göra den uppgraderingen för de pengarna. Jag är mycket nöjd med min 6D kommer inte att sälja den.

Går ju och väntar på 6D mark II men när den kommer har vi inte en aning om.

Ev att jag kompletterar med 7D mark II för snabbare AF och högre serietagning för sportbilder utomhus men inte istället för 6D som är en fantastisk kamera, särskilt i svagt ljus.

Själv har jag aldrig använt varken GPS eller Wifi så jag hade gärna sparat de tusenlapparna.
 

Per_Eisele

Avslutat medlemskap
Hej

Nu när sommaren börjar närma sig har fotointresset vaknat till liv igen. Sitter just nu med en EOS 40D som visserligen gör sitt jobb, men har alltid varit nyfiken på fullformat och tänkte göra verklighet av det nu, alla objektiv jag har klarar det.

Har läst en hel del och kommit fram till att EOS 6D verkar vara kameran för mig, tänkte att en begagnad sådan borde vara bra valuta för pengarna.

Detta har dock visat sig vara svårt, finns knappt några till salu alls. Ni som håller koll på marknaden, är det alltid så här eller har årstiden / dollarkursen och liknande inverkan på begagnatutbudet? Funderar på hur länge man ska ha tålamod innan man börjar överväga att köpa en ny, listpriset på 16 500 är iof ganska saftigt.

Har tittat lite på Cybephotos deal med en 6D (N) för 12490 alternativ beställa en från Hong Kong från DC-Trade UK för 11 300kr + 25% moms = ca 14 125, dock är det väl lite tveksamt med garanti vid ett sådant köp.

Så det jag funderar på är om begagnatmarknaden rent generellt är lite seg den här tiden på året eller om 6D ägarna är så nöjda att ingen vill sälja? ;)

Om jag inte hade behövt snabbare AF så hade jag köpt ny 6D utan WIFI. Mycket prisvärt!
(Var tvungen att gå på 5DMIII för acceptabel snabbhet):

//
 
ANNONS