Annons

Canvasfoto?

Produkter
(logga in för att koppla)

UlfF

Ny medlem
Någon som vet hur man gör didgitalbild till canvasfoto? Eller om ni vet något ställe man kan beställa från.
 

stefohl

Aktiv medlem
UlfF skrev:
Någon som vet hur man gör didgitalbild till canvasfoto? Eller om ni vet något ställe man kan beställa från.
Du har en bläckstråleskrivare och skriver ut på en canvasduk som är behandlad för att ta emot bläck. Vill du sedan ha bästa hållbarhet lackar du bilden med ett skyddslack. På så sätt kan du få en mycket god hållbarhet på bilden om du använder skrivare med pigmenterat bläck.

MVH/Stefan
 

Vips

Aktiv medlem
Tror det finns rätt många labb som kan fixa det, finns ett antal trådar i ämnet här på FS vill jag minnas.

Colormailer är dock den billigaste jag sett hittills; 120kr + frakt för en 50x70cm, fullt tillräckligt för att jag skulle ladda upp en bild på vinst och förlust. Bilden jag testade med ser helt ok ut i mina ögon, men jag har tyvärr inget att jämföra med. Dock inte stans snabbaste leverans, tog några veckor att få den.

Värt att notera är att Colormailer skär duken precis i kanten på utskriften, det lämnas alltså ingen tom kant för monteringen. Den färdiga ramspända bilden blir följaktligen aningen mindre än det mått man beställer på sin utskrift...

Sitter och väntar på leverans av tre nya bilder från dem i dagarna, får se om resultatet blir likvärdigt.

/magnus
 

AJä

Aktiv medlem
Atelier Anjou

Då kan jag varmt rekommendera att du vänder dig till Max Anjou. Han gör alla mina canvasförstoringar som jag sedan säljer och han gör verkligen bra jobb. Han fixar allting, från fil till utskriven duk, uppspänd på spännram och inramad med eklist. Slå honom en signal eller kolla in hans hemsida: www.anjou.se

Lycka till!
Anders Järkendal
www.naturfotografier.se
 
ANNONS