Annons

Allmänna frågor och undringar jag har

Produkter
(logga in för att koppla)

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
1. Sorteringen av bilderna i "kommentera de nya", sett som översikt. Där skulle jag se att de sorteras i strikt tidsordning som de läggs in. Helst med den nyaste först då man vid långsam förbindelse inte behöver bläddra ihjäl sig. Vet inte ordningen idag och jag ser inget mönser i ordningen pga det stora antalet göra att man tror sig ha....

2. Mail om nya inlägg och nya diskussioner. Den senare, om nya diskussioner kommer bara i ca 70% av fallet. Vad är kriterierna för att mailet skall komma? Kommer det inte om man varit inne på fotosidan i andra ärenden osv? Bommat minst två idag som jag såg i listan över de 10 senaste och de kom till i morse och ännu inget mail....

3. Nyheter i övre högra hörnet. Borde inte redaktionen kunna sätta ett fält "bäst före" så de temporära försvinner av sig själv för att spara administration. Driftstoppet på måndagen har ju varit, likas förra driftstoppet, det låg en månad om jag minns rätt. Borde vara en smal sak att fixa.
Dessutom kanske samma fält kan färgkoda nyheterna, svagt rött första 24h och därefter svart för att få folk att läsa. Nu vet man ju inte om de nya reglerna är nya eller ej.

4. Terjes frågehörna. Där får man ju ett mail då ämnet skapas, men det går inte att läsa frågan förrän Terje svarat. Då är mailingen satt ur spel, dvs man får egentligen aldrig veta via mail att nått intressant skett.

5. När man tittar på sitt album vore det bra att man såg antalet som tittat på en bild under bilden ihop med medelbetyget, 0.0 (34) där 34 skulle vara antalet som tittat på bilden. Det är idag ett ansenligt jobb att vi sin egen fotosida, välja album, välja bild etc.

6. Har en obekräftad misstanke om att om man kommenterar den bild som visas som senat inlagda, så visas den inte i startsidan utan bilden uteblir, men bylinen är kvar och klickar man på den tomma vita rutan så kommer man till bilden.

Bara lite frågor som grott under de månader jag varit runt och härjat.

Roine
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Forts:

7. Kolumnen fotosidan frågar kanske man kan flytta til höger och dubbla senaste inläggen. Dessutom lägga till ett val, förutom forum, som visar de x sista, där x kan vara en variabel eller tas från preferenserna man ställt på sin sida.

Nu är ju debattlusten stor, och man ser inte allt som händer om man är borta 1-2 dagar.

Roine
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Stort tack för förslagen!

Jag har läst igenom dina förslag och skall överväga om det är några av dessa som vi skall ta med i nästa release.

Vi har en mängd andra saker som vi vill åtgärda, så det kommer att ta en stund innan vi kommit ner till dessa.

Ang din fråga i punkt 2, så skall jag ta reda exakt på vad som gäller. Känner viss osäkerhet själv angående detta.

Vänligen
David
 

talthoff

Teknikguru
Forumpersonal
Punkt 3 första delen ("bäst före datum") finns som funktion redan idag, så det är väl troligen så att det glöms bort när nyheter läggs upp.



-thomas
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Ny punkt:

8. Möjlighet att via mail få veta att nyheter uppdaterats, som på alla andra forum.

9. Samma sak när Fotosidan frågar byter fråga.


En undran, hur går det med ev ändringar, ser att Ni jobbar på och att det ibland dyker upp saker på nyheter. Finns nån lista som går att publicera över vad som är på gång?

Sorteringen av alla nyinlagda bilder med den nyaste först vore guld värd nu när det rasar in bilder.
 

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
När vi nu ändå är igång och funderar så kan jag ju slänga in den här angående räknaren på bildvisningar:

Räknas även de gånger fotografen har varit inne och tittat på sin egen bild? Om så är fallet, är inte det lite dumt?
Jag menar, då läggs ju en ny visnings till antalet varje gång fotografen t.ex. kollar en ny kommentar (via mail-bevakningen).
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Hej

Men nu när topplistor är på väg ut så kanske även detta saknar betydelse.

Målet är ju ändå att få konstruktiva ideer framåt i sitt fotande.
 

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
Varför skulle det sakna betydelse?
Är det inte kul att veta hur många som verkligen har sett bilden? Med reservation för de som har laddat in den mer än en gång.
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Hej

Jo, men i kombination att man kan se det på det sättet jag beskriver.

Som det är nu kan man ju tolka ut hur intressant och fångande en bild är med den räknaren, så där är den ju klockren och intressant.

Man som läget är just nu verkar det som om vi mest tittar på bilderna och ger sparsamt med kommentarer.

Därför skrev jag som jag gjorde, rädd att det skulle bli ett nytt sätt att betygsätta bilder, om du förstår vad jag menar.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Vi kommer inte att publicera en lista över vad som är på gång. Det blir för stor press på oss för att försöka hålla vad vi lovat.
 
ANNONS